مقررات سخت‌گیرانه تردد مونیخ برای کاهش آلودگی هوا

مقامات محلی مونیخ برای کنترل آلودگی شهر، یک منطقه کم‌آلودگی را راه‌اندازی خواهند کرد که بخش بزرگی از شهر را پوشش می‌دهد و تنها خودروهای استاندارد اجازه تردد در آن را دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از اول فوریه، شهرداری مونیخ قصد دارد ورود خودروهای دیزلی آلاینده را به یک منطقه بزرگ در مرکز شهر به عنوان بخشی از تلاش مقامات محلی برای مهار آلودگی ممنوع کند. با این حال، این ممنوعیت تنها اولین گام در سیستم محدودیت‌هایی است که شهر قصد دارد در صورت بالا ماندن سطح آلودگی اجرا کند.

طرح جدید دارای استثنائات و ضرب الاجل‌های داخلی برای کاهش آلودگی است که آن را به بخشی از یک سیاست کلی تبدیل می‌کند. هدف از این طرح رعایت حد مجاز دی‌اکسید نیتروژن در سریع‌ترین زمان ممکن است که از سال ۲۰۱۰ اجرایی شده است. این ممنوعیت، خودروهایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که کمتر از استاندارد آلایندگی یورو ۵ هستند و از سه مرحله در حال پیشرفت تشکیل شده است.

این ممنوعیت در سه مرحله برای خودروهای دیزلی یورو ۵ و پایین‌تر اعمال خواهد شد و در صورتی که سقف مجاز دی‌اکسید نیتروژن برآورده نشود، مراحل بعدی اجرا می‌شود.

مقررات سخت‌گیرانه تردد مونیخ برای کاهش آلودگی هوا

مرحله نخست که از اول فوریه اجرایی می‌شود برای خودروهای دیزلی با استاندارد آلایندگی یورو ۴ و پایین‌تر از آن در منطقه زیست‌محیطی اعمال می‌شود. تردد خودروهای تحویل کالا و ساکنین از ممنوعیت خودروهای دیزلی مستثنی است. علاوه بر این، صنعتگران، کارگران شیفت، افراد دارای معلولیت و خدمات اورژانس نیز از این ممنوعیت مستثنی هستند.

اگر شهر نتواند استاندارد نیتروژن خود را برآورده کند، مرحله دوم در یکم اکتبر ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. در مرحله دوم، آستانه به خودروهای دیزلی با استاندارد آلایندگی یورو ۵ یا پایین‌تر افزایش می‌یابد، در حالی که همه موارد استثنا از مرحله یک همچنان اعمال خواهد شد.

اگر این امر باعث کاهش دی‌اکسید نیتروژن نشود، مرحله سوم از اول آوریل ۲۰۲۴ اعمال می‌شود. در این فاز، محدودیت خودروها افزایش نمی‌یابد، در عوض، ترافیک ساکنان و تحویل با خودروهای دیزلی کمتر از استاندارد یورو ۵ در منطقه ممنوع می‌شود.

از سوی دیگر، استثنائات برای صنعتگران، افراد دارای معلولیت و خدمات اورژانس به طور نامحدود به قوت خود باقی خواهد ماند.

کد خبر 636048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.