دانشگاه‌ها باید به علم‌پذیری جامعه کمک کنند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نوآوری در بازار دانش به‌عنوان سکه محسوب می‌شود، گفت: دانشگاه‌ها باید به علم‌پذیری و نوپذیری جامعه کمک کنند. چراکه جامعه سنتی دربرابر علم جدید مقاومت می‌کند.

به گزارش ایمنا، محمدعلی زلفی‌گل در آیین معارفه علی حسن‌بیگی، رئیس جدید دانشگاه خوارزمی، اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی ریشه آموزش عالی کشور محسوب می‌شود و تعداد رؤسای این مرکز آموزشی بیانگر قدمت این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم باید در عرصه نکوداشت پیشکسوتان، الگوی دیگر اقشار باشد، ادامه داد: پیشکسوتان را مقدم می‌شماریم. چراکه آن‌ها عمر و جوانی خود را برای فرزندان مردم صرف کرده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره امکانات دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: این مرکز آموزشی از بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی برخوردار است. املاک و دارایی‌های این دانشگاه توسط روسای مختلف مهیا و نگهداری شده است، روسای دانشگاه خوارزمی همچون فرزندان خلف خانواده‌ها هستند که برای حفظ میراث خانواده خود تلاش می‌کنند.

وی درباره بودجه تخصیص‌یافته به دانشگاه خوارزمی گفت: بودجه این مرکز آموزشی نسبتا رشد خوبی داشته است و تلاش می‌کنیم که اعتبار لازم را برای حل مسائل مادی بازنشستگان این دانشگاه فراهم کنیم.

زلفی‌گل اضافه کرد: نباید اعضای خانواده بزرگ دانشگاه خوارزمی را فراموش کنیم. اعضای هیئت‌علمی بازنشسته، کارمندان بازنشسته و دانش‌آموختگان نیز اعضای این خانواده هستند و می‌توان با برگزاری جلساتی از آن‌ها تقدیر کرد. برای مثال، دانش‌آموختگان دانشگاه خوارزمی در دهه اول و دوم انقلاب شاید بتوانند به‌عنوان خَیر در پیشبرد اهداف دانشگاه کمک کنند.

وی افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دانشگاه و علم افتخار ما هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نوآوری در بازار دانش به‌عنوان سکه محسوب می‌شود، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید به علم‌پذیری و نوپذیری جامعه کمک کنند. چراکه جامعه سنتی دربرابر علم جدید مقاومت می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 636013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.