روش های افزایش عمر شیرآلات

انواع شیرآلات منزل شامل شیر روشویی، شیر توالت، شیر حمام و شیر آشپزخانه هستند و تمامی آن‌ها مورد نیاز روزانه می‌باشند.

از این رو باید به خوبی از آن‌ها نگهداری کرد تا در صورت خراب شدن دردسرها و هزینه‌های زیادی را به بار نیاورند. در غیر این صورت حتی گاهی باید مجدداً به سراغ خرید شیرآلات رفت. به همین دلیل در ادامه این مطلب قصد بررسی روش‌های افزایش عمر شیرآلات را داریم تا از این طریق بتوان در مدت زمان طولانی‌تری از این لوازم استفاده کرد.

انتخاب شیرآلات با جنس بدنه مناسب

در مجموع جنس بدنه شیرآلات علاوه بر کیفیت آب خروجی در میزان ماندگاری و دوام آن‌ها هم تأثیر شایان توجهی می‌گذارد. برای مثال بعضی از نمونه‌ها با داشتن بدنه بی‌کیفیت و جنس نامرغوب پس از مدت کوتاهی دچار مشکلاتی نظیر پوسیدگی یا زنگ زدگی می‌شوند. در این شرایط در کنار تأثیر منفی گذاشتن در آبی که از آن‌ها خارج می‌شود، حتی گاهی کارایی خود را از دست داده و بلااستفاده می‌شوند.

در مواردی دیگر جنس بدنه نامناسب شیرآلات بهداشتی موجب شکستن بدنه یا هرز شدن اهرم می‌شود. به عنوان نمونه شیرآلات سفید از مدل‌های محبوبی هستند که با اجناس گوناگونی تولید شده‌اند اما اگر جنس بدنه شیر از کیفیت لازم برخوردار نباشد، نمی‌توان توقع داشت که محصول به مدت طولانی قابل استفاده باشد.

در این راستا باید گفت که جنس آلیاژ برنج بهترین و ماندگارترین جنس بدنه برای انواع شیرآلات به حساب می‌آید. البته در این متریال ساخت هم تعدادی از سازندگان از ترکیب سرب خشک به میزان خاصی استفاده می‌کنند و به‌طبع موجب کاهش کیفیت و مضر بودن جنس شیر می‌شود. از این رو باید شیرآلات منزل را از برندی معتبر خریداری نمود تا بتوان نسبت به کیفیت آلیاژ برنج و استاندارد بودن آن مطمئن بود.

دقت به آبکاری انجام شده بر روی شیرآلات

آبکاری شیرآلات همان لایه یا روکشی است که در مرحله آخر تولید و طراحی محصول با روش‌ها و شیوه‌های مختلف قرار می‌گیرد. از این رو انواع آبکاری به وجود می‌آیند که هر یک دارای خصوصیات مثبت و منفی مخصوص به خود هستند. مصرف کنندگان باید با شناخت انواع آن محصولی را انتخاب کنند که بهترین آبکاری را داشته باشد.

در واقع این مسئله موجب حفظ ظاهر و جلوه شیرآلات در مرور زمان می‌شود. برای مثال آبکاری بی‌کیفیت پس از مدت کوتاهی مشکلاتی از بین رفتن رنگ شیر را به دنبال می‌آورد. حتی در بعضی شرایط به نظافت سخت و ایجاد خط و خش بر روی محصولات منتهی می‌شود. در مقابل روش‌های مناسب آبکاری علاوه بر کمک به نظافت سریع و آسان، به افزایش عمر شیرآلات و حفظ براقی یا زیبایی آن‌ها کمک قابل توجهی می‌کند.

به این ترتیب می‌توان از ۳ آبکاری PVD، آبکاری رنگی و آبکاری نیکل-کروم به عنوان بهترین گزینه‌ها برای داشتن شیری با ماندگاری بالا یاد کرد. برای مثال موردی مثل شیر حمام در مدت زمان استفاده در معرض میزان زیادی رطوبت و بخار قرار می‌گیرد. در نتیجه نمونه‌ای با یکی از این آبکاری‌های باکیفیت باعث می‌شود تا دوام مطلوبی در برابر این عوامل محیطی داشته باشد.

از این رو حتی پس از گذشت زمانی طولانی همچنان براقی و زیبایی محصول حفظ خواهد شد و ظاهری کهنه یا فرسوده نخواهد داشت. پس در هنگام خرید شیرآلات به این نکته توجه نمایید تا محصولی با عمر بالاتر در اختیار داشته باشید.

تمیز کردن شیرآلات با مواد شوینده مناسب

نظافت و تمیز کردن شیرآلات امر مهمی در میزان ماندگاری و افزایش عمر است. اگر در هنگام تمیز کردن از مواد و تجهیزات مناسب استفاده نشود، به بدنه و آبکاری آسیب وارد خواهد شد. برای مثال استفاده از سیم ظرفشویی برای تمیز کردن شیر بهداشتی باعث ایجاد خراش بر روی آن می‌شود. همچنین استفاده از مواد شیمیایی یا مواد نامناسب گاهی به خراب شدن و از بین رفتن رنگ شیرآلات هم منتهی می‌شود. از جانبی این مواد برای سلامت انسان بسیار مضر هستند. اگر به خوبی از روی شیر پاک نشوند، به آلوده شدن آب مصرفی منجر می‌شوند. همچنین هنگام استفاده می‌توانند موجب آسیب دیدن پوست یا مشکل در تنفس شوند.

در مقابل استفاده از روش‌های مناسب برای تمیز کردن شیرآلات علاوه بر مضر نبودن به پاکسازی آسان‌تر و سریع‌تر هم کمک می‌کند. حتی در اغلب موارد مواد شوینده مناسب و روش‌های صحیح نظافت شیرآلات بدون هزینه یا مواد خاصی هستند. در واقع این مواد شامل عواملی نظیر جوش شیرین می‌باشند که در اکثر منازل در دسترس هستند. از این رو به راحتی می‌توان برای نظافت به سراغ این مواد رفت و ماندگاری بالایی را برای شیرآلات منزل رقم زد.

این روش‌های صحیح و مواد مناسب برای نظافت باعث مراقبت و نگهداری از ظاهر محصول می‌شود. در نتیجه در مدت زمان طولانی‌تری براق، تمیز و درخشان خواهند ماند. حتی از طرفی هر روز می‌توان از داشتن شیرهای بهداشتی تمیز و سالم لذت برد و استفاده مطلوبی را تجربه نمود.

اهمیت دادن به تعمیر شیرآلات

گاهی به هر اندازه‌ای که مصرف کننده محتاط عمل کند، باز هم شیرآلات منزل به دلیل عوامل دیگری به سادگی خراب می‌شوند. در نتیجه خراب شدن شیرآلات به دلیل استفاده مکرر و روزانه یک امری عادی و طبیعی است. مسئله مهم در این راستا اهمیت دادن به تعمیر شیرآلات می‌باشد تا بتوان دوباره از شیر بهداشتی سالم بهره‌مند شد. در غیر این صورت اگر تعمیرات به شکلی صحیح انجام نشود، به احتمال زیاد مشکل مجدّداً رخ خواهد داد.

برای مثال در شیرآلات اهرمی امکان خراب شدن کارتریج یا مغزی شیر پس از مدتی استفاده وجود دارد. برای تعمیر و تعویض آن باید دقت کافی را به خرج داد تا دوباره مشکلاتی نظیر چکه کردن آب، هرز شدن اهرم و موارد مشابه را به وجود نیاورد. همچنین برای جایگزینی آن باید از یک کارتریج باکیفیت و مناسب استفاده نمود تا ماندگاری و دوام طولانی‌تری را رقم بزند. اگر این تعمیرات و تعویض به درستی انجام شود، دوباره می‌توان مثل روز اول از محصول استفاده کرد. در نتیجه نمی‌توان اهمیت و تأثیر تعمیر صحیح شیرآلات را در میزان ماندگاری و دوام آن‌ها نادیده گرفت.

خرید شیرآلات با ضمانت نامه

آخرین موردی که تضمین کننده برخورداری از شیرآلات بادوام و ماندگار است، انتخاب مدل‌هایی با داشتن ضمانت نامه معتبر می‌باشد. در این صورت حتی اگر مصرف کننده پس از مدتی به‌کارگیری محصول شاهد خراب شدن و آسیب دیدن آن باشد، به راحتی و با بهره‌گیری از گارانتی شیرآلات می‌تواند به رفع مشکل بپردازد. البته نمی‌توان به تمامی ضمانت نامه‌ها یا گارانتی‌های برندهای مختلف اعتماد کرد، بلکه باید به سراغ برندی معتبر رفت که در کنار گارانتی قابل اعتماد، از اجناس درجه یک و بادوامی برخوردار باشد. با توجه به این موارد می‌توان گفت شیرآلات KWC بهترین انتخاب هستند که دارنده تمامی این خصوصیات و مزایا می‌باشند.

کد خبر 636009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.