۲۰ نویسنده محبوب بریتانیایی‌ در نظرسنجی آمازون

طبق یک بررسی جدید که توسط آمازون انجام شده اسامی ۲۰ نویسنده محبوب بریتانیایی‌ها منتشر شده که چارلز دیکنز دیگر در آن حضور ندارد.

به گزارش ایمنا، با شروع سال جدید فهرست‌های متعددی منتشر می‌شود که روشن می‌کند باید انتظار انتشار چه کتاب‌هایی را داشته باشیم، اما به تازگی یک فهرست جدید نشان داده که در میان همه نویسندگان بریتانیایی، کدامیک از آنها در دل خوانندگان کتاب جایگاه بالاتری دارند.

در این‌مطالعه که توسط آمازون بوکز انجام شده، با یک نظرسنجی روشن کرده جین آستن نویسنده‌ای است که جی‌کی رولینگ، جورج اورول و حتی شکسپیر را شکست داده و جایگاه اول را در میان محبوب‌ترین نویسندگان بریتانیایی از آن خود کرده است.

آستن که سال ۱۷۷۵ در همپشایر متولد شد، ۱۱ ساله بود که شروع به نوشتن شعر و داستان کرد و پیش از اینکه اولین رمانش «عقل و احساس» را در سال ۱۸۱۱ منتشر کند، تجربه‌های زیادی در نوشتن داشت. رمان‌های بعدی وی از جمله «غرور و تعصب»، «نورثنگر ابی»، «منسفیلد پارک»، «اِما» و «ترغیب» هنوز هم پرمخاطب هستند.

آستن به دلیل بینش عمیق و طنزآمیز خود در مورد طبیعت انسان محبوب است. خواندن یکی از رمان‌های او به معنای دریافت آموزش در شکل‌گیری شخصیت خوب است و مطالعه دقیق نوشته‌های آستن زیبایی‌های زندگی روزمره را روشن می‌کند و راهنمایی برای داشتن یک زندگی خوب و جدی ارائه می‌دهد.

در این فهرست رولد دال نویسنده محبوب کتاب‌های کودک مانند «ماتیلدا» و «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» به صورت مشترک با ویلیام شکسپیر جایگاه سوم را اشغال کرده است.

جورج اورل خالق کتاب‌هایی چون «مزرعه حیوانات» و «۱۹۸۴» و نیز تالکین خالق «ارباب حلقه‌ها» نیز در این فهرست جای دارند.

با کمال تعجب در این فهرست جای چارلز دیکنز نویسنده کتاب‌هایی چون «اولیور توییست»، «آرزوهای بزرگ» و «نیکلاس نیکلبی» خالی است.

مشارکت ادبی آمازون با کمک مالی به سازمان‌هایی که از چهره‌های کمتر شناخته شده حمایت می‌کنند سعی دارد تا صدای چهره‌های جدید را هم به گوش مخاطبان برساند.

این نظرسنجی به صورت تصادفی با بررسی نظرات ۲ هزار بریتانیایی درباره محبوب‌ترین نویسنده کشورشان انجام شد.

فهرستی که به دست آمد چنین است:

۱. جین آستن

۲. جی کی رولینگ

۳ و ۴. رولد دال و ویلیام شکسپیر

۵. جورج اورول

۶. جی آر آر تالکین

۷. آرتور کانن دویل

۸. سی اس لوئیس

۹. شارلوت برونته

۱۰. امیلی برونته

۱۱. تری پرچت

۱۲. توماس هاردی

۱۳. مری شلی

۱۴. جان لو کاره

۱۵. ویرجینیا وولف

۱۶. پی جی وودهاوس

۱۷. گراهام گرین

۱۸. لی چایلد

۱۹. دنیل دفو

۲۰. فیلیپ لارکین

منبع: مهر

کد خبر 635967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.