امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر بروجن به بیش از ۶۰۰ خودرو گرفتار د برف

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیای گفت: نخستین امدادرسانی بانوان‌ توانای‌ جمعیت هلال احمر کیار در برف و کولاک‌ استان صورت گرفت.

مسعود مثنوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دنبال بارش برف، تردد در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری کند و موجب قفل شدن محور بروجن به خوزستان شد، با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود، به سرعت شش تیم امداد و نجات و شش دستگاه خودروی امدادی همراه با تجهیزات و اقلام مورد نیاز به این محور اعزام شدند.

وی تاکید کرد: نجاتگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان بروجن با حضور به موقع در محورهای ارتباطی نسبت به امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ خودرو در مسیر و اسکان ۵۹ نفر در راه‌ماندگان اقدام کردند، با وجود بارش برف سنگین در این شهرستان هیچ‌گونه خسارت جانی به رانندگان و ترددکنندگان در مسیر وارد نشد و بیشتر مشکلات این محور به دلیل استفاده نکردن از زنجیر چرخ یا خروج از محور به دلیل لغزندگی جاده بود که با کمک نیروهای امدادی، راهداری و پلیس‌راه این موارد نیز رفع شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیای خاطرنشان کرد: اسکان مسافران در دبیرستان هجرت شهر گندمان و مسجد امام حسن (ع) در ابتدای جاده بروجن به لردگان انجام و از هموطنان خواسته شد تا زمان مساعد شدن شرایط جوی در محل‌های اسکان بمانند و با تجهیز خودرو به زنجیر چرخ پس از اعلام باز بودن محور به مسیر خود ادامه دهند.

وی اضافه کرد: نیروهای پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری تا پایان روز جمعه ۳۰ دی ماه امسال در تمام پایگاه‌ها و محورهای استان در حالت آماده‌باش کامل برای امدادرسانی به دلیل برودت هوا به مردم بودند.

مثنوی تصریح کرد: به دنبال فعالیت سامانه بارشی اخیر، شش تیم عملیاتی در پایگاه‌های سولقان، بره مرده (نصر)، پایگاه کوهستان دره عشق، همراه با تیم‌های پشتیبان و سیار، تیم توانا بانوان و اعضای خانه‌های هلال در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی اظهار کرد: شش دستگاه خودرو در قالب سه خودرو کمک‌دار و سه دستگاه اداری برای خدمت به مردم در برف و کولاک در کیار به کار گرفته شده است، تماس تلفنی فرمانداری شهرستان کیار و مردم با مرکز EOC گزارشی مبنی بر گرفتار شدن خودروها در محورهای شلمزار، ناغان به ایذه و جاده‌های مواصلاتی روستاهای منتهی به بخش ناغان در برف و کولاک دریافت شد؛ به سرعت، نیروها فراخوان و به محل‌های مورد نظر اعزام شدند و عملیات رهاسازی را انجام دادند.

کد خبر 635949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.