جهانی شدن کسب و کارهای جوان با تعامل شهرداری و اتاق بین‌الملل جوانان

دبیرکل اتاق بین‌الملل جوانان ایران گفت: اتاق بین‌الملل جوانان ایران نشست‌هایی با شهرداری انجام داده است، تا بتوان برای توسعه ارتباط بین‌المللی هم‌افزایی داشته باشیم و شهروندان جوان کسب‌وکارهای کوچک خود را به شاهراه بین‌المللی متصل کنند و به توسعه پایدار و رشد اقتصاد شهر کمک کنیم.

نوید ادریس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق بین‌الملل جوانان ایران و شهرداری اصفهان اظهار کرد: اتاق بین‌الملل جوانان ایران تشکلی از جوانان است که مقر اصلی آن در اصفهان قرار دارد، همچنین شعب دیگر آن در شهرهای تهران و اهواز است.

وی با بیان اینکه اتاق جوانان یک تشکل بین‌المللی است که در ۱۲۵ کشور دیگر فعالیتی شبیه اتاق‌های بازرگانی در دنیا دارد و در تسریع بازرگانی به بازرگانان کمک می‌کند، افزود: این اتاق‌ها شبکه‌ای از جوانان را با یکدیگر مرتبط می‌کند و موجب شبکه‌سازی کسب‌وکارهای کوچک و نوپا می‌شود.

دبیر کل اتاق بین‌الملل جوانان ایران ادامه داد: این اتاق علاوه بر ایجاد شبکه، باعث توانمندی جوانان نیز می‌شود تا با ماهیت خاص خود در کشور خود رشد کنند و می‌تواند بستر مناسبی برای صادرات و ایجاد توسعه ارتباطات بین‌المللی باشد.

وی تصریح کرد: به‌تازگی توانسته‌ایم ایران را به جامعه جهانی جوانان (JCI) ملحق کنیم که به‌طور رسمی فعالیت آن آغاز شده است. بر این اساس، در منطقه آفریقا و خاورمیانه با ۵۰ کشور در منطقه در ارتباط نزدیک هستیم، اما اولویت با کشورهایی همچون سوریه، یمن، روسیه، لبنان و دیگر کشورهایی است که با آن‌ها عقد خواهرخواندگی بسته شده است، تا بتوانیم تعاملات بهتری را با جوانان این کشورها برقرار کنیم.

ادریس خاطر نشان کرد: تشکل اتاق جوانان (JCI) بیش از ۱۰۰ سال پیش با هدف کمک به رشد جوانان آغاز به فعالیت کرد و امروز بیش از ۱۲۵ کشور و بیش از پنج‌هزار شهر با مشارکت ۱۱ میلیون جوان فعال در سراسر جهان به این اتاق ملحق شده‌اند، که با برگزاری انتخابات سالیانه در این تشکل، اعضا در آن عضو می‌شوند و هیئت‌رئیسه و نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند.

وی گفت: جوانان اصفهان و تعدادی از بازرگان تلاش کردند تا پس از ملحق شدن به اتاق جوانان، آن‌ها را توانمند کنیم تا بتوانند بازارهای صادراتی را توسعه دهند، لذا اولویت نخست، داشتن رشد اقتصادی برای خود شخص است.

اتاق بین‌الملل جوانان ایران، گامی در راستای رشد اقتصاد شهر

دبیر کل اتاق بین‌الملل جوانان ایران با اشاره به روابط بین‌‎الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: این شهر ۱۴ خواهرخوانده دارد و باید از این ظرفیت در راستای افزایش دیپلماسی شهری به نحو احسن استفاده شود. لذا در این زمینه نشست‌هایی با شهرداری اصفهان برگزار شد تا بتوان برای توسعه ارتباط بین‌المللی هم‌افزایی داشته باشیم؛ در این راستا، تفاهم‌نامه‌های منعقدشده در شهرهای خواهرخوانده دارای دو بعد اصلی است، تا علاوه بر توسعه فرهنگی میان دو شهر جهت افزایش تعاملات شهروندان، در حوزه اقتصادی نیز گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی افزود: در سال‌هایی که با اصفهان قرارداد بسته شده است، بُعد فرهنگی در نظر گرفته شده است تا هفته اصفهان در شهر هدف خواهرخواندگی گرامی داشته و تعاملات دوسویه برقرار شود. لذا به دنبال تعریف پروژه جهت تعامل بین دو شهر به‌خصوص شهروندان جوان آن‌ها هستیم، چراکه جوانان اولویت هدف هستند و قرار است یکی از خروجی‌های این تفاهم‌نامه، برقراری ارتباط جهت ایجاد کسب‌وکارهای نوپا باشد.

ادریس ادامه داد: اتاق بین‌الملل جوانان ایران نشست‌هایی با شهرداری انجام داده است تا بتوانیم برای توسعه ارتباط بین‌المللی هم‌افزایی داشته باشیم و شهروندان جوان کسب‌وکارهای کوچک خود را به شاهراه بین‌المللی متصل کنند و به توسعه پایدار و رشد اقتصاد شهر کمک کنیم.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه ارتباطات و افزایش صادرات شهروندان اصفهانی افزود: قرار است تجار نیز تعاملات خود را بین اصفهان و یکی از شهرهای خواهرخوانده برقرار کنند. بنابراین یکی از اهداف این تفاهم‌نامه آن است که بتوان با همکاری شهرداری و ایجاد هم‌افزایی میان شهروندان جوان شهر با دیگر کشورها تجربیات را بالفعل کنیم.

دبیر کل اتاق بین‌الملل جوانان ایران گفت: این ظرفیت می‌تواند به توسعه ارتباطات بین‌الملل به‌خصوص بحث صادرات کمک کند، لذا درخواست داشتیم تا این هم‌افزایی میان شهردار و اتاق جوانان ایران رقم بخورد تا بتوان جوانان سایر کشورها را نیز به اصفهان دعوت کنیم، تا کسب‌وکار کوچک شهروندان جوان خود را به شاه‌راه بین‌المللی متصل کنیم. چراکه این اقدام به توسعه پایدار، رشد اقتصاد شهر و توسعه شهروندان کمک می‌کند.

کد خبر 635928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.