«فدک»؛ ویژه‌برنامه فرهنگی ترکیبی با محوریت کتاب و فضای مجازی

فروشگاه کتاب سوره مهر اصفهان در جهت افزایش سرانه مطالعه و تولیدات محتوای کتاب‌محور در فضای مجازی، ویژه‌برنامه "فضای مجازی دوستدار کتاب" را با عنوان «فدک» برگزار می‌کند.

علی غفرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به کمبود تولیدات کتاب‌محور در فضای مجازی و در راستای افزایش سرانه مطالعه، طرح کتاب‌محور فدک را طراحی و اجرا کردیم. در این طرح که اولین دوره برگزاری آن در اصفهان با مشارکت دانشجویان برگزار شد رمان برنامه‌نویس مطالعه شد و آثار تولیدشده جهت ترغیب و تشویق بیشتر به مطالعه این رمان در فضای مجازی بارگذاری می‌شود.

وی افزود: رمان برنامه‌نویس نوشته وحید حُسنی به موضوعات اجتماعی، دفاع سایبری، امنیت فضای مجازی، لزوم تکیه بر توانمندی‌های بومی و اقتدار ملی اشاره می‌کند و رمان برگزیده جشنواره رضوی است.

مدیر سوره مهر اصفهان درباره طرح فرهنگی «فدک» تصریح کرد: در این ویژه‌برنامه که با محوریت کتاب و با مشارکت مجموعه‌های فرهنگی، دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود، مخاطبان ضمن معرفی کتاب متناسب با جامعه هدف شرکت‌کننده در طرح و فرصت مطالعه در مدت‌زمان مشخص‌شده نسبت به تولید محتوای فضای مجازی شامل پادکست، فتوکلیپ، کلیپ، موشن‌گرافی و پویانمایی اقدام کنند.

وی گفت: برای شرکت در طرح فدک هیچ محدودیت سنی نداریم و امکان برگزاری طرح در تمام سطوح استانی و کشوری را داریم. طرح فدک دومین ویژه‌برنامه فرهنگی ترغیبی حوزه کتاب است که امیدواریم با مشارکت بیشتر مجموعه‌های فرهنگی، مدارس و دانشگاه‌ها در جهت تهییج مخاطبان فضای مجازی به سمت افزایش مطالعه و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی گامی مؤثر برداریم.

کد خبر 635902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.