تمرکز شهر بلژیکی بر ترویج دوچرخه‌سواری با مشارکت شهروندان

مقامات لیمبورگ بلژیک، پنج بحث عمومی را برای معرفی برنامه‌های جابه‌جایی شهرداری در سه دهه آینده برگزار خواهند کرد. این جلسات و همنشینی‌ها بر عادات حرکتی شهروندان نیز متمرکز خواهد بود و هدف برگزاری آن‌ها مشارکت دادن حداکثری شهروندان در طرح‌های شهری و کسب حمایت آن‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر لیمبورگ بلژیک برای ترویج دوچرخه‌سواری و استفاده از حمل‌ونقل عمومی، جلسات شهروندی را برگزار خواهند کرد که طی آن‌ها، شهروندان در مورد دلایل استفاده یا استقبال نکردن از دوچرخه صحبت خواهند کرد.

یکی از عادات حرکتی مردم لیمبورگ، رانندگی کردن به سمت باشگاه به جای دوچرخه‌سواری است، این در حالی است که اکثر ورزشکاران نیم ساعت اول تمرین خود را صرف گرم کردن با دوچرخه‌های ثابت باشگاه می‌کنند. در این مثال، مقامات با برگزاری جلسات، این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا به جای استفاده از خودرو، دوچرخه را به عنوان تمرین گرم کردن استفاده نمی‌کنند.

مقامات لیمبورگ در یک ماه آینده در مجموع پنج جلسه با مردم برگزار خواهند کرد. که حضور در آن‌ها برای همه آزاد است اما حداکثر ۱۰۰ نفر در هر جلسه حضور دارند. این شهر، مراکز جمعیتی بزرگی ندارد و جلسات از نظر جغرافیایی برای ارتباط با افراد بیشتری، در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

مردم می‌توانند در بحث‌های عمومی درباره برنامه‌های جابه‌جایی منطقه همچنین اولویت خودشان در نوع استفاده از حمل‌ونقل شهری تا سال ۲۰۵۰ نظر دهند و در بحث‌ها مشارکت کنند.

ترویج دوچرخه‌سواری، تمرکز بلندمدت استراتژی جابه‌جایی در لیمبورگ است، زیرا به عنوان یکی از مناطق وابسته به خودرو در بلژیک شناخته می‌شود. همچنین این منطقه دارای مراکز کوچک جمعیتی است که می‌تواند عامل اصلی وابستگی به خودرو باشد.

تمرکز شهر بلژیکی بر ترویج دوچرخه‌سواری با مشارکت شهروندان

مقامات حمل‌ونقل این شهر تصمیم گرفته‌اند بر تقویت جابه‌جایی‌های عمومی تمرکز کنند و زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری کافی را هم در اطراف مراکز جمعیتی و هم بین آنها با افزودن بزرگراه‌های دوچرخه‌سواری فراهم کنند.

لیمبورگ در حال حاضر یک سنت پرجنب‌وجوش دوچرخه سواری دارد، اما به نظر می‌رسد فقط در آخر هفته‌ها چهره خود را نشان می‌دهد. مقامات بر این باورند که این منطقه باید زیرساخت مناسبی را برای تبدیل دوچرخه‌سواری اوقات فراغت به یک گزینه رفت‌وآمد روزانه ارائه دهد.

بلژیک طی سال‌های اخیر، روند موفقی را در فرهنگ‌سازی دوچرخه‌سواری داشته است؛ از آغاز شیوع کرونا، تمایل به گردش در فضاهای باز بلژیک با دوچرخه باعث تغییر مثبت در بخش گردشگری شده است. بلژیک، تعداد اقامتگاه‌های گواهی شده برای دوچرخه‌سواران را نیز افزایش داده است تا رفت‌وآمد بین شهری را تسهیل کند و با این کار، گردشگری دوچرخه‌سواری را ترویج دهد.

کد خبر 635877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.