بروز سکته قلبی و مغزی با تشدید علائم ناشی از آلودگی هوا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در صورتی که علائم ناشی از آلودگی هوا روی افراد شدت یابد، ممکن است منجر به سکته‌های قلبی و مغزی در افراد شود.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تأثیرات آلودگی هوا روی افراد اظهار کرد: به طور مشخص آلودگی هوا سیستم قلبی-‌تنفسی افراد را گرفتار می‌کند، افرادی که آلرژیک و حساسیت دارند در شرایط آلودگی هوا دچار سوزش چشم، گلو و آبریزش، به لحاظ تنفسی دچار سرفه می‌شوند و سرفه آن‌ها تشدید می‌شود، همچنین تنگی نفس، تغییر در رنگ لب‌ها و سیانوزی را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: حتی ممکن است زمانی که افراد در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند، درد در قفسه سینه را احساس کنند که نشان‌دهنده این است که سیستم قلبی و تنفسی فرد گرفتار شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در صورتی که علائم ناشی از آلودگی هوا روی افراد شدت یابد، ممکن است منجر به سکته‌های قلبی و مغزی در افراد شود، البته عوامل عمومی مانند سردرد، سرگیجه، بی‌حالی و بی‌حسی از ابتدا به دلیل کمبود اکسیژن در بدن فرد این علائم و نشانه‌ها به وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: علامت‌های ناشی از آلودگی بیشتر در افراد آسیب‌پذیر مشاهده می‌شود، کودکانی که دچار آلرژی و ریه‌های حساس هستند، همچنین افرادی که نارسایی تنفسی و بیماری مزمن تنفسی به دلیل تنگی مجاری هوایی یا نارسایی قلبی دارند، علائم ناشی از آلودگی هوا بیشتر در آن‌ها بروز و ظهور دارد.

عقدک گفت: به صورت مشخص در افراد میانسال و سنین بالاتر، بیماری قلبی، تنفسی و ریوی و در کودکان آسم و آلرژی بیشتر مشاهده می‌شود، بنابراین ممکن است علائم ناشی‌ از آلودگی هوا در این افراد زودتر بروز کند.

کد خبر 635837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.