۱۶ شهرستان استان اصفهان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر اصفهان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد، همچنین شش شهرستان در وضعیت زرد و ۱۶ شهرستان استان اصفهان آبی است و هیچ شهرستان قرمز و نارنجی به لحاظ کرونا در استان نداریم.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آخرین وضعیت کرونایی استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر اصفهان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد، همچنین شش شهرستان زرد و ۱۶ شهرستان استان اصفهان آبی است و هیچ شهرستان قرمز و نارنجی به لحاظ کرونا در استان نداریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۷ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌ها و دو نفر به دلیل وخامت وضعیت در آی‌سی‌یو بستری هستند، روز شنبه یکم بهمن‌ماه ۱۲ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌ها بستری و ۲۲ نفر ترخیص شدند که این آمار نشان‌دهنده بهبود وضعیت کرونا است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اصفهان به پایین‌ترین حد خود در پیک هفتم رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر روند کاهشی از نظر ابتلای افراد به کرونا را شاهد هستیم و هنوز به شرایطی که بتوان عنوان کرد وارد پیک هشتم شدیم را شاهد نبودیم، همچنین تاکنون سویه جدید کرونا در اصفهان شناسایی نشده است.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون در اصفهان، اضافه کرد: پوشش دوز اول واکسن کرونا ۸۶ درصد، دوز دوم ۷۷ درصد، دوز سوم ۴۰ درصد و دوز چهارم چهار درصد بوده که تاکنون درصد تزریق واکسیناسیون تغییری نداشته و این اعداد به طور تقریبی ثابت مانده است، از این رو باید افراد نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن خود اقدام کنند.

عقدک با اشاره به شیوع آنفلوانزا در بهمن‌ماه، گفت: در حال حاضر آنفلوانزا وجود دارد، اما از نظر شیوع و رسیدن به پیک را تاکنون در اصفهان شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رفت کرونا تا اواخر دی و اوایل بهمن‌ماه به پیک هشتم برسد، اما هنوز به پیک نرسیده است، خاطرنشان کرد: یک پیک از آنفلوانزا در مهر و آبان‌ماه داشتیم و پیش‌بینی بر این بود که در بهمن‌ماه پیک بعدی شیوع یابد، بر اساس پیش‌بینی‌ها پیک آنفلوانزا در بهمن‌ماه ارتفاع کمتری دارد، اما نسبت به حالت طبیعی، افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان را شاهد خواهیم بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اکنون افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به دلیل آنفلوانزا و کرونا را شاهد نیستیم، پیش‌بینی بر این اساس است که در اردیبهشت‌ماه نیز پیک دیگری از آنفلوانزا را شاهد باشیم.

کد خبر 635836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.