پایان تعطیلی دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که فردا، دوشنبه سوم بهمن، همه مدارس و مراکز آموزشی تهران و دیگر استان‌ها فعال هستند.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبر ساعت ۱۹ رسانه ملی درباره وضعیت ادامه آموزش در مدارس اظهار کرد: ما اصرار داشتیم در دوران کرونا هم مدارس باز باشند که با همکاری مردم، رسانه‌ها، معلمان و دانش‌آموزان این اتفاق افتاد و مدارس باز شدند که وقفه زیادی هم داشت و آسیب زیادی زد.

وی افزود: امسال شاهد بودیم که به علل گوناگونی چون سردی هوا، آلودگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف گاز، مدارس در استان‌هایی تعطیل شدند که قبلاً تعطیلاتی به این صورت نداشتیم و بی‌سابقه بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با دوستان صحبت کردیم که تعطیلی‌ها به دانش‌آموزان لطمه می‌زند و موضوع باید به‌صورت جدی پیگیری شود، تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور هم در جلسه دستور دادند که تعطیلی نباشد. به شاخص‌های جهانی هم نگاه می‌کردم تعطیلی‌ها به این شکل نبوده است.

وی ادامه داد: مصوبه‌ای داشتیم که قرار شد مصوبه هم تغییر کند. بنابراین فردا مدارس تهران باز هستند و با آقای استاندار هم تماسی در این باره داشتیم.

نوری در پاسخ به اینکه آیا این تصمیم فقط مربوط به تهران است، گفت: خیر. به همه مدیران کل استان موضوع را انتقال داده و با وزیر کشور هم صحبت کردیم که این اتفاق برای آموزش و پرورش خوب نیست. حالا اگر موردی در منطقه‌ای اتفاق بیفتد و اتفاق خاصی است، ممکن است تعطیلی اعلام شود که موارد استثناست. بارها گفته‌ایم مدارس باید آخرین جایی باشد که تعطیل می‌شود، در حالی که الان اولین جایی است که تعطیل می‌شود.

او در پاسخ به اینکه آیا فردا همه مدارس در تهران باز هستند، گفت: بله. الان با آقای استاندار صحبت کردم و همه مراکز آموزشی تهران فردا باز است. چون نیم‌سال دوم شروع شده و امتحانات باقی مانده از نوبت اول به شورای مدارس سپرده شده است که هم‌زمان آزمون‌ها را در همین زمان بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید انرژی زیادی بگذاریم. معلم‌ها هم آمادگی دارند تا کاستی‌ها را جبران کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 635787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.