اهمیت صنعت گردشگری و رفع چالش‌های آن در کاشان

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در کاشان، از تلاش برای رفع چالش‌ها در این حوزه خبر داد.

محمد شریف‌زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: صنعت گردشگری کاشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ازاین‌رو امسال زودتر به استقبال مسافران نوروزی می‌رویم و برای رفع چالش‌های این حوزه تلاش می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و نوروز در سال ۱۴۰۲، فعالیت خدمات سفر را امسال زودتر از سال‌های قبل با کمیته‌های مربوطه پیش‌بینی و بررسی کردیم.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به چالش‌های موجود در تعطیلات نوروزی گذشته تصریح کرد: در سالی که رو به اتمام است با سیل مسافران نوروزی و چالش‌های زیادی ازجمله کمبود اسکان، پارکینگ، و تغذیه برای میهمانان مواجه شدیم که امسال با تدابیر بیشتر به‌دنبال رقم خوردن تعطیلات بهتری برای گردشگران نوروز هستیم.

زارعی افزایش سه پارکینگ و مدارس ویژه اسکان و ذخیره مواد غذایی و آرد را ازجمله تدابیری عنوان کرد که در سال ۱۴۰۲، نوروز بهتری را برای گردشگران کاشانی رقم می‌زند.

وی تقسیم کار بین دستگاهی و پای کار آمدن همه دستگاه‌های اجرایی را برای مرتفع شدن مشکلات سفر ازجمله معضلات ترافیکی در سال جاری بیانگر همت دسته‌جمعی مسئولان دانست و ادامه داد: وجود ۱۵ کارگروه در خدمات سفر، سال پیش‌رو را سالی پررونق در حوزه گردشگری کاشان رقم می‌زند.

فرماندار ویژه کاشان گفت: امسال علاوه بر حوزه‌های گردشگری، در حوزه فرهنگی نیز برنامه‌های ویژه‌ای رقم خورده است تا مسافر کاشان علاوه بر اینکه با قدمت و تاریخ کاشان آشنا می‌شود، با فرهنگ و اصالت این شهر نیز آشنا شود و به آن احترام بگذارد.

وی اضافه کرد: مسئولان کاشان علاوه بر اهتمام به رونق گردشگری با قرار دادن برنامه‌های شاد فرهنگی در اماکن تاریخی از هنجارشکنی‌های فرهنگی جلوگیری و تمدن ایرانی‌اسلامی را به جهان منتشر می‌کنند.

زارعی سرعت بخشیدن به ورود مسافران و جلوگیری از اتلاف وقت آن‌ها را از دیگر برنامه‌های خدمات سفر امسال مطرح و خاطرنشان کرد: تسریع‌بخشی در ورود و خروج مسافر و تهیه بلیت برای اماکن تاریخی که یکی از مشکلات سال جاری بود، در تعطیلات نوروزی سال آینده با تدابیر خاص مسئولان مربوطه مرتفع می‌شود.

کد خبر 635755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.