میزان آلایندگی هوای کاشان زیر ۱۱۰ واحد است

مدیر مرکز مدیریت بحران فرمانداری کاشان از سلامت ۳ دستگاه سنجش هوا در کاشان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها میزان آلایندگی هوای کاشان را زیر ۱۱۰ واحد اعلام می‌کنند.

جواد مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سلامت دستگاه‌های پایش آلایندگی هوا در کاشان اظهار کرد: ۳ دستگاه سنجش هوا در کاشان سالم است که میزان آلایندگی هوای کاشان را زیر ۱۱۰ واحد اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به تعطیلی بیشتر شهرهای استان اصفهان تصریح کرد: روزهای اول و دوم بهمن به‌دلیل شرایط جوّی در سطح استان اصفهان شاهد تعطیلی مدارس و ادارات بودیم که در کاشان به‌دلیل آلایندگی کمتر و وزش باد این مقدار کمتر بود.

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث فرمانداری ویژه کاشان افزود: ۳ دستگاه سنجش هوا در کاشان وجود دارد که برحسب آن در این دو روز میزان آلایندگی هوای کاشان زیر ۱۱۰ واحد بود؛ به همین دلیل تعطیلی مدارس و ادارات را به دنبال نداشت.

وی استقرار سه دستگاه موجود که بحث سنجش آلایندگی منطقه را به عهده دارند و دو عدد آن در اختیار محیط‌زیست و یکی از آن‌ها در دانشگاه علوم پزشکی است را عامل اهمیت دادن به موضوع آلایندگی‌های موجود در هوا دانست و گفت: چنانچه هوای کاشان به مرز ناسالم برسد و برای گروه‌های سنی ناسالم نشان دهد حتما به سلامت مردم اهمیت می‌دهیم.

مزروعی با اشاره به اهمیت سلامت مردم، بحث آموزش دانش‌آموزان را نیز مهم و ویژه دانست و خاطرنشان کرد: آلایندگی هوای کاشان تاکنون به ۱۵۰ واحد نرسیده است که اگر چنان بود به این علت استان مدارس این منطقه را نیز تعطیل می‌کرد و اگر ۲۰۰ واحد آلایندگی را نشان می‌داد از طرف کشور ادارات کاشان تعطیل می‌شد.

به گفته وی، خرابی دستگاه‌های سنجش آلایندگی هوا در کاشان شایعه‌ای بیش نیست و این گفته نادرست بر تصمیمات کشوری تاثیرگذار نیست.

کد خبر 635746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.