اهمیت نقش ائمه جمعه در راستای فرهنگ‌سازی زکات/ جشنواره زکات در ۱۸ استان برگزار شد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به اهمیت نقش ائمه جمعه در راستای فرهنگ‌سازی زکات، گفت: تاکنون در ۱۸ استان کشور جشنواره زکات برگزار شده که تا پایان سال جاری شاهد برگزاری این رویداد در ۱۰ استان دیگر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب‌الله آسوده امروز -یکشنبه دوم بهمن‌ماه- در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های زکات در استان‌های سراسر کشور بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اهمیت فرهنگ‌سازی پرداخت زکات اجرایی شده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش ائمه جمعه در راستای فرهنگ‌سازی زکات، افزود: تاکنون در ۱۸ استان کشور جشنواره زکات برگزار شده است که تا پایان سال جاری شاهد برگزاری این رویداد در ۱۰ استان دیگر خواهیم بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه سال آینده جشنواره زکات در شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود، ادامه داد: با تداوم برگزاری این جشنواره‌ها در چهار یا پنج سال آینده، نتایج مثبتی را در امر زکات شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به کیفیت بالای برگزاری این جشنواره در استان‌ها، گفت: علاوه‌بر رهنمودهای مهم ائمه جماعات، شاهد تولیدات هنری و رسانه‌ای با کیفیت بالا از سوی استان‌های مختلف هستیم.

آسوده شفاف‌سازی پیرامون جمع‌آوری زکات را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره زکات دانست و تصریح کرد: دبیرخانه زکات متشکل از سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله بهزیستی است که کمیته امداد انتشار عملکرد جمع‌آوری و توزیع را برعهده دارد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار گروه مردمی در موضوعات محرومیت‌زدایی، اضافه کرد: دستاوردهای طلبه‌هایی که فعالیت جهادی انجام می‌دهند در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

آزادی ۴ زندانی جرایم غیرعمد از محل پرداخت زکات

جاسم محمدی، کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون در زمینه زکات در بخش هنر گام‌های تأثیرگذاری برداشته نشده است و باید از تمام ظرفیت‌های بخش هنر برای ترویج این امر استفاده شود.

وی با بیان اینکه چهار زندانی جرایم غیرعمد استان چهارمحال و بختیاری از محل پرداخت زکات آزاد شدند، افزود: با تهیه آثار فاخر در زمینه فیلم، سینما و سایر آثار هنری و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها می‌توان از ظرفیت زکات برای توسعه کشور و محرومیت‌زدایی و رفع فقر از سفره محرومان بهره برد.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری جشنواره علمی، ترویجی و نگرشی وقف در شهرکرد، خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری این جشنواره نخستین سرود در حوزه زکات در استان رونمایی شد، همچنین با حضور دانشجویان دانشگاه هنر فارسان نمایشگاهی در زمینه زکات در محل برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد.

کد خبر 635687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.