به دنبال ارتقا چارت سازمانی یگان حفاظت از اراضی هستیم

رئیس سازمان امور اراضی گفت: به دنبال آن هستیم که چارت سازمانی یگان حفاظت از اراضی را ارتقا دهیم و در شهرستان‌ها هم فرمانده یگان داشته باشیم و کنترل و نظارت بر تغییر کاربری‌ها را در سطح کشور و به‌ویژه در ۲۲ شهرستانی که در معرض تغییر کاربری شدید قرار دارند، افزایش دهیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی، رضا افلاطونی اظهار کرد: ۱۲ تا ۱۵ درصد از اراضی کشور قابلیت کشاورزی دارد و باید این مقدار از اراضی را برای نسل آینده حفظ کنیم.

وی ادامه داد: این مأموریت سازمان با منافع سودجویان و فرصت‌طلبان و زمین‌خواران منافات دارد.

رئیس سازمان امور اراضی گفت: طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری، مسئله خاک از آب مهم‌تر است؛ چون نمی‌توان خاک را وارد کرد و تشکیل هر سانتی‌متر خاکِ دارای قابلیت کشاورزی به بیش از سیصد سال زمان نیاز دارد. بنابراین، باید از سامانه پایش هوشمند و تصاویر ماهواره‌ای برای پایش تغییر کاربری غیرمجاز استفاده شود.

افلاطونی افزود: به دنبال آن هستیم که چارت سازمانی یگان حفاظت از اراضی را ارتقا دهیم و در شهرستان‌ها هم فرمانده یگان داشته باشیم و کنترل و نظارت بر تغییر کاربری‌ها را در سطح کشور و به‌ویژه در ۲۲ شهرستانی که در معرض تغییر کاربری شدید قرار دارند، افزایش دهیم.

کد خبر 635678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.