ضرورت اجرای طرح‌های خدماتی در منطقه مسجد آقابزرگ

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد گفت: لازم است طرح‌های خدماتی زیادی در منطقه مسجد آقابزرگ اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر شاهوردی امروز _ یکشنبه دوم بهمن‌ماه _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۸۰ میلیارد ریال درآمدزایی در سال جاری بر عهده سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شهرکرد گذاشته شده است.

وی افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی از ابتدای سال جاری تاکنون، ۹۸ میلیارد ریال از شش ردیف بودجه‌ای برابر ۱۲۲.۵ درصد تعهد این سازمان درآمدزایی شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری ۱۴ طرح بازآفرینی را در بافت فرسوده و محله‌های هدف بازآفرینی در ناحیه غرب مرکز استان تعریف کرده است.

شاهوردی تصریح کرد: به منظور اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های بازآفرینی در بافت فرسوده و محله‌های هدف بازآفرینی در ناحیه غرب شهرکرد، هشت هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰ طرح عمرانی با افزون بر ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شهرکرد در حال اجرا است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد تاکید کرد: ایجاد و اصلاح شبکه هدایت آب‌های سطحی در مناطق مختلف شهر به منظور رفع مشکلاتی نظیر آب‌گرفتگی معابر که در فصول پربارش گریبان‌گیر بعضی از نقاط شهر می‌شود، حائز اهمیت است.

شاهوردی در خصوص بنای تاریخی مسجد آقابزرگ شهرکرد، اظهار کرد: در طرح تفصیلی شهر، مقابل مسجد یک فضای سبز و یک پارکینگ طبقاتی تعریف و ایجاد شده است.

وی ادامه داد: معبر مقابل این بنای تاریخی تبدیل به یک معبر ۱۲ متری می‌شود که از خیایان فردوسی به خیابان ولیعصر متصل می‌شود.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از اقدامات عمرانی شهرداری شهرکرد برای انجام تملکات آزادسازی فضای لازم برای ایجاد فضای سبز و پارکینگ انجام شده است.

شاهوردی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگی در شهرکرد، ادامه داد: این شهرداری مرکب از نمایندگان اداراتی از جمله میراث فرهنگی و شهرداری است که در آن در خصوص اجرای طرح‌های عمرانی یا تعریف کاربری‌های فرهنگی برای ابنیه تاریخی تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به کاستی روشنایی معابر این محدوده تاریخی، گفت: باید طرح‌های خدماتی زیادی در این منطقه اجرا شود، در خصوص تأمین روشنایی تاکنون شهرداری اقدامی انجام نداده است، اما سایر دستگاه‌های متولی مانند شرکت برق نیز باید در این منطقه شهری بیشتر فعالیت کنند.

کد خبر 635672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.