امدادرسانی به ۸۵۰ مورد حریق و حوادث در یک ماه گذشته

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در یک ماه گذشته ۸۵۰ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی داشتیم که از این تعداد، ۲۷۵ مورد حریق، ۳۸۱ مورد حادثه و ۱۹۴ مورد خدمات ایمنی بوده، که از ایستگاه‌های ۲۷گانه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی امدادرسانی انجام شده است.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آمار حوادث یک هفته گذشته، از بیست‌وچهارم دی‌ماه تا یکم بهمن‌ماه، اظهار کرد: در این مدت، در ۱۸۲ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی، به شهروندان امدادرسانی شده است، که از این تعداد ۵۴ مورد حریق، ۷۳ مورد حادثه و ۵۵ مورد خدمات ایمنی بوده است.

وی با اشاره به آمار حریق و حوادث در دی‌ماه، ادامه داد: در یک ماه گذشته ۸۵۰ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی داشتیم که از این تعداد ۲۷۵ مورد حریق، ۳۸۱ مورد حادثه و ۱۹۴ مورد خدمات ایمنی بوده که از ایستگاه‌های ۲۷ گانه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی امدادرسانی انجام شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷ ایستگاه در سطح اصفهان داریم، اما بر اساس استاندارد جهانی باید بین ۴۰ تا ۴۵ ایستگاه در شهر اصفهان داشته باشیم. این در حالی است که اکنون یک ایستگاه در حال ساخت داریم، دو ایستگاه در حال تملک زمین است و مجوز برای تأسیس یک ایستگاه در منطقه ناژوان دریافت شده است، که جمع ایستگاه‌ها تا پایان سال به ۳۱ ایستگاه می‌رسد.

وی اضافه کرد: در نقاطی از شهر اصفهان که ایستگاه آتش‌نشانی وجود ندارد، با استقرار خودرو و وجود خودروهای سبک در منطقه، حریق و حوادث را پوشش دادیم.

کاوه‌آهنگران گفت: در حال حاضر میانگین سرفاصله رسیدن آتش‌نشانان ما به محل حادثه، سه دقیقه و ۵۲ ثانیه است که از مدت‌زمان جهانی یک دقیقه و ۱۰ ثانیه کمتر است.

وی با بیان اینکه تأسیس ایستگاه‌های آتش‌نشانی بستگی به جمعیت، موقعیت منطقه، وضعیت صنعتی و ترانزیتی بودن و وجود اماکن پررفت‌وآمد دارد، که بر اساس آن اولویت‌بندی صورت می‌گیرد، افزود: اصفهان شهری توریستی، صنعتی، کوهستانی، ساحلی و شیمیایی است، که نیاز به انواع و اقسام تخصص‌ها، تجهیزات و موقعیت‌های خاص آتش‌نشانی دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی اقدام به آماده‌سازی نقشه پهنه‌بندی خطر کرده، که در این نقشه تمام مناطق پرخطر شهر اصفهان شناسایی شده است و در همان مناطق ایستگاه و تجهیزات خاص را مستقر کردیم.

وی اضافه کرد: پیش‌تر مشکل اصلی، بازار اصفهان بود که تمهیدات خوبی در این راستا اندیشیده شده است و با اداره‌های آب‌وفاضلاب، برق، گاز، میراث فرهنگی و شهرداری جلسات متعددی با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی برگزار شده است، تا بازار را ایمن‌تر کنیم و شهری پایدار و ایمنی‌مدار داشته باشیم.

کد خبر 635654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.