سد باباحیدر هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: به منظور رفع مشکل کمبود آب به‌ویژه در بخش شرب، سد باباحیدر باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز _یکشنبه دوم بهمن_ در نشست با استاندار چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در همه زمینه‌ها جلسات متعددی برگزار می‌شود اما استان به مسئله فرهنگ‌سازی بیشتر نیاز دارد.

وی با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی و محرومیت‌زدایی شهری و روستایی بودجه مشخصی نیاز است و در این راستا باید تلاش ویژه صورت گیرد، تصریح کرد: ضروری است به منظور رفع مشکل آب به ویژه در بخش شرب، سد باباحیدر هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در مورد انتقال خط لوله آب از طرف مردم شهرها و شهرستان فارسان پیشنهاد کرد این انتقال آب از حاشیه رودخانه باشد تا آبادانی بیشتر و جاده گردشگری شهرستانی ایجاد کند.

وی با اشاره به مشکلات بافت فرسوده، بیمارستان فارسان و اجرای بیمارستان باباحیدر گفت: ضروری است که پزشک حاذق و متخصص به همه شهرستان‌ها اختصاص یابد.

هاشمی ادامه داد: استان چهارمحال‌وبختیاری جزو استان‌های کم‌برخوردار است، محرومیت‌های زیاد آن باعث مشکلات متعددی در سطح استان شده است که شهرستان فارسان علاوه بر آن، دارای مشکل آب شرب، بیکاری و از دست دادن نیروی کار است، اما اصلی‌ترین مسئله آب آشامیدنی است.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرستان‌ها باید مشکلات موجود در هر شهرستان را جمع‌بندی و در شورای اسلامی استان پس از بررسی، اولویت‌بندی کنند تا در پیشبرد امور سریع‌تر گام برداشته شود؛ البته برای پیگیری بهتر مشکلات و تسریع در رفع آن نیاز به همکاری بیشتر بین شوراهای استان و مجمع نمایندگان استان داریم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مجتمع‌های صنعتی و دامپروری در این شهرستان بسیار کم و کوچک است، اجرای طرح‌های گردشگری و زودبازده در قالب کارگاه‌های خانگی از جمله تولید پوشاک و پرورش مرغ خانگی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکل اراضی ملی و مستثنیات در استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در بعضی از نقاط مشاهده می‌شود زمین ملی به خانه‌های مسکونی چسبیده است و همین موضوع منجر به مشکلات عدیده برای شهرداری، دهیاری و مردم شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرستان‌ها باید مشکلات موجود در هر شهرستان را جمع‌بندی و در شورای اسلامی استان پس از بررسی، اولویت‌بندی کنند تا در پیشبرد امور سریع‌تر گام برداشته شود، البته برای پیگیری بهتر مشکلات و تسریع در رفع آن‌ها نیاز به همکاری بیشتر بین شوراهای استان و مجمع نمایندگان استان داریم.

کد خبر 635631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.