اعمال قانون برای بیش از ۷ هزار خودروی دودزا در مشهد

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از شناسایی و اعمال قانون برای ۷۹۵۵ خودروی دودزا از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

محمد پذیرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شناسایی و اعمال قانون برای خودروهای دودزا در مشهد از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار کرد: رانندگان بیش از ۸۰ درصد این خودروهای آلاینده نسبت به رفع نقص خودرو خود اقدام کرده‌اند.

وی افزود: پرونده مالکان خودروهایی که نسبت به رفع نقص اقدام نکرده باشند پس از دریافت دو بار اخطار، در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مطرح و در نهایت پرونده قضائی و توقیف پلاک آن‌ها صادر می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه طبق «سیاهه آلودگی هوا» در مشهد، ۳۳.۱ درصد آلودگی هوای این کلان‌شهر سهم خودروهای شخصی است، خاطرنشان کرد: شناسایی و برخورد با خودروهای دودزا با جدیت پیگیری می‌شود.

پذیرا ادامه داد: در حال حاضر هشت تیم مشترک شهرداری مشهد و پلیس راهور در قالب گشت‌های آلاینده‌های زیست‌محیطی، نسبت به پایش و برخورد با خودروهای آلاینده در سطح شهر مشهد اقدام می‌کنند.

وی گفت: روزانه بیشتر از یک میلیون دستگاه خودرو در سطح کلان‌شهر مشهد رفت‌وآمد دارند و خودروهای دودزا تا هشت برابر خودروهای استاندارد و دارای تجهیزات پالایش دود خروجی از اگزوز، در محیط شهری آلودگی ایجاد می‌کنند.

کد خبر 635620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.