اعمال قانون ۱۶ هزار خودروی دودزا در اصفهان

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اعمال قانون نزدیک به ۱۶ هزار دستگاه خودروی دودزای شخصی و عمومی در دو ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پلیس راهور به عنوان یکی از اعضای کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا موظف است تا از تردد خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی جلوگیری و متخلفان را اعمال قانون کند، در این راستا در دو ماه گذشته ۱۳ هزار و ۱۲۲ دستگاه خودروی دودزای شخصی و ۲۸۷۲ دستگاه خودروی عمومی شامل کامیون، اتوبوس، تاکسی و خودروهای سرویس شرکت‌ها و اداره‌ها مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

وی ادامه داد: پلاک تمام خودروهای دودزا فک و به آن‌ها پلاک تعمیری داده می‌شود و رانندگان این خودروها به تعمیرگاه اعزام و پس از اینکه نسبت به رفع عیب و نقص خودروی خود اقدام کردند، می‌توانند به مرکز کارشناسی پلیس راهور واقع در خیابان هزار جریب مراجعه و پس از تأیید نهایی پلاک اصلی خود را دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان یکی از اقدامات دیگر پلیس راهور استان را برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی دانست و تصریح کرد: در این مدت ۶۹ هزار و ۸۳۵ مورد اعمال قانون صورت گرفته است، همچنین بر اساس مصوبه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا مقرر شد تا خارج شدن هوا از وضعیت اضطرار، طرح زوج و فرد از درب منازل اجرایی شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقدامات قانونی با ادارات و شرکت‌هایی که سرویس ناوگان حمل‌ونقل آن‌ها دودزا هستند، صورت گرفته است؟، خاطرنشان کرد: در این خصوص با تمام اداره‌ها و شرکت‌ها مکاتبه و تذکرات لازم داده شده است و در جلسه‌های کمیته شرایط اضرار آلودگی هوا نیز این نکته را به آن‌ها گوشزد کردیم.

سرهنگ محمدی تاکید کرد: پلیس در راستای امنیت و سلامت مردم با هیچ دستگاه، ارگان و نهادی تعارف ندارد و هر خودرویی که دودزا باشد نیز اعمال قانون و فک پلاک شده است و به تعمیرگاه اعزام می‌شود.

وی گفت: عوامل زیادی در آلودگی هوا نقش دارد که خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی تنها یکی از این عوامل به شمار می‌آید، امیدواریم مسئولان همان‌طور که پلیس در اقدامات خود قاطع است، آن‌ها نیز در برخورد با مسببان این وضعیت قاطعانه‌تر عمل کنند تا بیش از این شهروندان دچار مشکل نشوند.

کد خبر 635438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.