طرح حذف مدارس کانکسی در مناطق صعب‌العبور اوایل سال آینده اجرایی می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: دو مدرسه کانکسی در قالب طرح شهید دانش‌آموز پناهی در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی استان استقرار دارند که پس از مخاطرات جوی و آب‌وهوایی، اوایل سال آینده اقدامات لازم برای حذف آن‌ها اجرایی خواهد شد.

مجید نسیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ کلاس کانکسی در شهرستان‌های بویین‌میاندشت، فریدون‌شهر، فلاورجان و چادگان دایر است، اظهار کرد: حدود ۱۰ مدرسه مستقل کانکسی دارای ۱۵ کلاس با حضور دو تا سه و ۱۰ تا ۲۰ دانش‌آموز در شهرستان‌های استان وجود دارد.

وی با اشاره اینکه حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز با عنوان طرح «شهید دانش‌آموز پناهی» در سطح کشور در حال اجرا است، افزود: در اجرای این طرح، چهار مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در سطح استان شناسایی شده، که از این تعداد مقدمات برنامه‌های کاری دو مدرسه با برگزاری مناقصه در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان اضافه کرد: دو مدرسه کانکسی در قالب طرح شهید دانش‌آموز پناهی در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی استان استقرار دارند که پس از مخاطرات جوی و آب‌وهوایی، طی اوایل سال آینده اقدامات لازم برای حذف آن‌ها اجرایی خواهد شد.

وی گفت: بین ۱۴ تا ۲۰ کلاس درس در سطح استان نیز الحاقی است، یعنی مدرسه با سازه ثابت برای جبران یک کلاس درسی نیاز به کلاس کانکسی داشته یا بعضی از آن‌ها به عنوان فضای اداری تحویل داده شده، اما به دلیل نبود فضای کافی، به کلاس درس تبدیل شده است.

نسیمی درباره تجهیزات و امکانات مدارس کانکسی، اظهار کرد: دیواره‌های این نوع مدارس، سازه‌ای ساندویچی شکل با کف موزائیک است و سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی معمولی دارند که در برخی مناطق با استفاده از گاز یا بخاری برقی محوطه داخلی گرم می‌شود و بعضی از آن‌ها نیازمند بهسازی و نوسازی است.

وی افزود: هدف، ارتقای کیفیت فیزیکی فضای آموزشی برای رسیدن به اهداف اصلی آموزش و پرورش است، تا نگرانی بابت فضاهای ناایمن در مدارس سطح کشور وجود نداشته باشد.

اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مناطق محروم

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان درباره اینکه اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مناطق محروم از دیگر اقدامات است، گفت: طی دو سال ورود به پروژه‌های محرومیت‌زدایی، ضروری‌ترین طرح‌ها شناسایی شد و با تامین اعتبارات لازم، این طرح در حال اجرا است. مطابق با مصوبات مجلس، مناطق محروم در سطح کشور شناسایی می‌شود و برای بهبود وضعیت و رفع محرومیت‌زدایی آن‌ها، اعتباراتی در قالب پنج بخش آموزش و پرورش، آب، بهداشت و موارد دیگر تعیین و ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات مصوب برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در مناطق محروم استان اصفهان در سال گذشته بالغ بر ۲۱۲ میلیارد تومان بوده که از این مصوبات حدود ۱۰۶ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد اعتبار سال گذشته برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تخصیص داده شده است، اظهار کرد: نزدیک به ۸۰ درصد هزینه‌ها برای اتمام پروژه‌ها اختصاص داده شد. در بعضی شهرستان‌های محروم مانند اردستان، فریدون‌شهر و زواره، براساس اعلام نیاز آموزش و پرورش استان با لحاظ اعتبارات لازم طرح‌هایی تعریف شد.

کد خبر 635394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.