۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
زنان خواهان عدالت هستند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حال حاضر زنان‌ امری فراتر از تساوی، یعنی عدالت را خواهان هستند؛ عدالتی که هویت مقدس زنانه را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، انسیه خزعلی در اختتامیه کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام‌خمینی(ره)، بانوان ایران توانستند رشد چشمگیری در فعالیت‌های علمی فرهنگی بروز دهند و بی‌سوادی را ریشه‌کن کنند.

وی با بیان اینکه در سلامت و بهداشت، جامعه هدف زنان به‌خوبی تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفت، افزود: نرخ امید به زندگی از ۵۴ سال به ۷۸ سال ارتقا یافت، همچنین نیمی از کادر درمان با مسئولیت‌هایی که زنان عهده‌دار شدند، به بانوان اختصاص یافت.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: زنان با حفظ ارزش‌ها و هویت ملی و اسلامی خود در عرصه‌های گوناگون ملی و بین‌المللی به زیبایی درخشیدند، که از نمونه‌های بارز درخشش زنان، ساحت‌های ورزشی است که توانسته‌اند هزاران مدال را کسب کنند؛ و در دولت سیزدهم نیز دختران تاکنون ۸۷۷ مدال به دست آورده‌اند.

وی اضافه کرد: زن با وجود ظرفیت‌ها و شرایط ویژه خلقتی خود، به امری فراتر از تساوی می‌اندیشد. زنان فرهیخته معتقد هستند به نام تساوی مواردی به زنان موکول شده که عین بی‌عدالتی است.

خزعلی گفت: امروز زنان امری فراتر از تساوی، یعنی عدالت را خواهان هستند؛ عدالتی که هویت مقدس زنانه را به رسمیت بشناسد. همان‌گونه که باید از خشونت و آزار بانوان در هر شکل و سیاقی با وضع قوانین و اصلاح رویه و ارتقای فرهنگ پیشگیری کرد، ریحانه بودن زن لزوم حمایت از آن‌ها را در خانواده و جامعه مورد تاکید قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: زنان از حمایت‌پذیری عبور کرده‌اند و به زنان تأثیرگذار و نقش‌آفرین و پیشران تبدیل شده‌اند.

کد خبر 635375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.