اقدامات تربیتی در حوزه پرورشی نیاز به خلاقیت دارد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: جلوگیری از صدور بخشنامه‌های پیاپی یکی از اقدامات مهم در دوران جدید است تا مدیران و معاونان پرورشی بتوانند با تمرکز ویژه به کار تربیت بپردازند، چرا که معتقد هستیم اقدامات تربیتی بخشنامه‌ای نیست و نیاز به خلاقیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر باقرزاده امروز _‌شنبه یکم بهمن‌_ در گردهمایی رؤسای ادارات داخلی و معاونان پرورشی نواحی شهر اصفهان، اظهارکرد: در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش دستاوردهای استان اصفهان بازگو خواهد شد و دغدغه‌مندی مربیان و معاونان پرورشی این استان امیدوارکننده است.

وی افزود: مشارکت فعال دانش‌آموزان باید به حد والا برسد؛ به نحوی که حتی طراحی فعالیت‌های پرورشی محصلان، ارزیابی و نظارت نیز توسط خود دانش‌آموز رخ دهد تا هویت‌بخشی به آن‌ها بیشتر شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اقدامات مهم در دوران جدید، جلوگیری از صدور بخشنامه‌های پی‌درپی خواهد بود تا مدیران و معاونان پرورشی بتوانند با تمرکز ویژه به کار تربیت بپردازند، چرا که معتقد هستیم کار تربیت بخشنامه‌ای نیست و نیاز به خلاقیت دارد.

وی ادامه داد: در حوزه پرورشی کمبود نیرو داریم، اما مجوزهایی برای رفع این مشکل گرفته‌ایم که به استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا بهترین‌ها برای حوزه پرورشی جذب شوند.

باقرزاده افزود: آموزش و پرورش و حوزه پرورشی به تنهایی نمی‌تواند امر تربیت را انجام دهد و سایر بخش‌ها مانند خانواده، جامعه و سایر دستگاه‌ها و رسانه‌ها نیز باید نقش خود را انجام دهند و سیاست ما نیز در این زمینه انسجام‌بخشی است.

وی گفت: طرح «هیس‌طوری» اقدام مثبتی است که دانش‌آموزان پس از مطالعه ۱۵ جلد کتاب ۱۰۰ صفحه‌ای به روحیه‌ای با هویت ملی بالا و استکبارستیز دست خواهند یافت که تا کنون ۱۳۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بودجه پرورشی در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان بوده که با تلاش‌های گسترده این اعتبار در سال جدید به ۴۴۰ میلیارد تومان رسیده که نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است.

کد خبر 635372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.