خدمات‌رسانی اتوبوسرانی در روزهای سرد سال با وجود موانع پیش‌رو

رئیس‌ سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: هنگام بارش برف و باران خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل به علت لغزندگی جاده و الزام رانندگان به رعایت نکات ایمنی ممکن است با کندی انجام شود، اما تعطیل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد میرزائیان امروز _ شنبه یکم بهمن‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و سرمای زمستانی موتور بعضی از اتوبوس‌ها یخ زده بود، اما تلاش شد تا موتورها برای خدمت‌رسانی به شهروندان به حرکت در بیایند و اکنون اتوبوس‌ها در تمام خطوط فعال است و خدمات‌رسانی به شهروندان را انجام می‌دهد.

وی افزود: هنگام بارش برف و باران خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل به علت لغزندگی جاده و الزام رانندگان به رعایت نکات ایمنی ممکن است با کندی انجام شود، اما تعطیل نمی‌شود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد با بیان اینکه تاکسی‌ها به صورت شیفت‌بندی در روزهای برفی آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: بازرسی از نحوه خدمات‌رسانی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به صورت مستمر به ویژه در روزهای برفی انجام می‌شود.

میرزائیان با اشاره به ساعات فعالیت ناوگان اتوبوسرانی، تاکید کرد: آغاز فعالیت این ناوگان از ساعت ۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ به صورت روزانه است و در روزهای تعطیل تنها یک ساعت فعالیت ناوگان کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: در روزهای عادی تمام ناوگان اتوبوسرانی به صورت مستمر به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد و روزهای تعطیل ۵۰ درصد ناوگان فعال است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد اضافه کرد: خدمات به این شکل ثابت نیست و سیستم نظارتی آنلاین است و یک خط بنا بر میزان مسافر تقویت می‌شود. حداقل ۵۰ درصد خدمات در روزهایی مانند تاسوعا و عاشورا و جمعه‌ها بوده است، اما در سایر روزها حتی در زمان تعطیلی کرونا فعالیت ناوگان طبق روال عادی انجام می‌شود.

میرزاییان تاکید کرد: فعالیت تاکسی‌ها در روزهای برفی طبق روال عادی از ساعت ۶:۴۵ تا ۲۰:۳۰ خواهد بود و در صورت فعال نبودن تاکسی‌ها برابر ضوابط و مقررات با رانندگان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف توسط رانندگان یا نبود تاکسی در شهر می‌توانند با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند و مراتب را گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: در روزهای عادی، تمام ناوگان اتوبوسرانی به‌صورت مستمر به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد و در روزهای تعطیل ۵۰ درصد این ناوگان فعال است.

میرزائیان افزود: بعضی از خطوط تنها چهار دستگاه اتوبوس دارد که در زمان تعطیلی با دو دستگاه خدمات ارائه می‌شود، چراکه تعداد مسافران زیاد نیست.

وی اظهار کرد: تاکسی‌های گردشگری و خطی در روزهای عادی فعالیت دارد، اما در تعطیلی‌ها این تعداد به ۵۰ درصد ظرفیت می‌رسد، البته آژانس‌ها و تاکسی‌های بی‌سیم نیز فعال است.

کد خبر 635359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.