طرح دوفوریتی اقدام متقابل علیه اروپا را ارائه می‌کنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست آنچه که سازمان‌های تروریستی نامیده است را محکوم کرد و گفت: پیشنهاد اقدام متقابل کمیسیون امنیت ملی مجلس در قالب طرح دوفوریتی به صحن مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش ایمنا، وحید جلال‌زاده امروز، شنبه، یکم بهمن در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات جلسعه فوق‌العاده این کمیسیون اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز در یک جلسه فوق العاده با حضور اعضای کمیسیون و نمایندگان پیشنهاددهنده تشکیل جلسه داده است.

وی افزود: هفته گذشه پارلمان اروپا در یک اقدام مداخله‌جویانه اقدام به صدور بیانیه‌ای کرد که در آن سپاه را ذیل سازمان‌های تروریستی پیشنهاد کرده بود تا شورای اروپا به آن رأی دهد. هرچند این بیانیه الزام‌آور نیست و از لحاظ حقوقی هیچ امری بر آن مترتب نیست، ما آن را یک اقدام سیاسی مداخله‌جویانه تلقی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان پیشنهادهایی دادند که به قانون سال ۹۸ مجلس درباره آمریکا که سپاه را در لیست تروریستی خود قرار داده بود، الحاقی اضافه شود. کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز پیشنهادی را آماده کرده است؛ این پیشنهادها در حال حاضر در دست بررسی است که ان‌شاالله بتوانیم آن را برای فردا، یکشنبه، دوم بهمن در قالب یک بیانیه یا یک طرح دوفوریتی ارائه دهیم تا در صحن مجلس مورد تصویب نمایندگان قرار بگیرد.

کد خبر 635356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.