حضور بیش از یک میلیون حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به مشارکت بیش از یک میلیون حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین، گفت: مراکز نیکوکاری همکار با کمیته امداد، محله‌محور و مسجدمحور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب‌الله آسوده امروز -‌شنبه یکم بهمن- در نوزدهمین جشنواره زکات در استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به نحوه هزینه‌کرد کمک‌های مردمی کمیته امداد، اظهار کرد: نیمی از کمک‌های مردمی دریافتی توسط کمیته امداد از سوی ۱۰ هزار مرکز نیکوکاری فعال در سطح محلات جمع‌آوری و بین نیازمندان همان محل نیز توزیع شده است.

وی افزود: مراکز نیکوکاری همکار با کمیته امداد، محله‌محور و مسجدمحور هستند و تمام کمک‌ها توسط مردم جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع می‌شود و تنها کمیته امداد بر فرایند دخل و خرج و صیانت از نیات خیران و نیکوکاران نظارت دارد. بخشی از کمک‌های مردمی نیز توسط مؤسسات خیریه و مساجد جمع‌آوری و به حساب نیازمندان واریز شده و صورت جلسه‌های آن برای کمیته امداد ارسال می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به همراهی یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین، خاطرنشان کرد: ۲,۴۰۰ میلیارد تومان توسط حامیان به صورت مستقیم به حساب ۴۱۲ هزار فرزند یتیم و محسنین واریز شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، تاکید کرد: در این مناسبت‌ها نیز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نقد و ۸۰۰ میلیون تومان کالا به دست دانش‌آموزان و خانواده‌های نیازمند رسیده است.

آسوده با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب صدقه از سوی خیران به جامعه هدف کمیته امداد کمک شده است، گفت: حدود دو و نیم میلیون خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد بهره می‌برند. رویکرد مهم دولت سیزدهم خدمت و رفع مشکلات معیشتی مردم است و امروز دشمن در فضای مجازی و رسانه‌ای می‌خواهد واقعیت‌ها را وارونه نشان دهد.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت از ابتدای انقلاب تاکنون علاوه بر هدایت فقهی و دینی حوزه اجتماعی را فراموش نکرده و همواره با حضور در صحنه برای مردم منشأ خیرات و برکات فراوان بوده است. از ۱۰ هزار مرکز نیکوکاری در کشور پنج هزار مورد آن روحانی‌محور است و روحانیون از زلزله، سیل و کرونا تا رفع مشکلات مختلف و اشتغال‌زایی و سازندگی در کنار مردم بودند و این باید به خوبی برای مردم تبیین شود. بیگانگان و دشمنان برای مردم دلسوزی نمی‌کنند و تنها به دنبال ایجاد یاس و نامیدی هستند، لذا وظیفه امروز ما جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی است.

کد خبر 635353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.