تالین، میزبان ایستگاه‌های هوشمند اتوبوس

طراحی‌های جدید ایستگاه‌های اتوبوس تالین، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر استونی، قابلیت بهره‌گیری حداکثری از پنل‌های خورشیدی و پوشش‌های سبز را فراهم خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایستگاه‌های اتوبوس سراسر تالین به‌زودی با انواع هوشمند جایگزین خواهد شد که از فضای کافی برای نصب پنل‌های خورشیدی برای تأمین نیروی مورد نیاز شهروندان جهت شارژ وسایل الکترونیکی خود نظیر تلفن همراه و لپ‌تاپ برخوردار خواهد بود. علاوه بر این، طراحان ایستگاه‌های جدید از تعبیه‌سازی بخش‌هایی از آن‌ها به عنوان محل تبلیغات شهری و صفحه‌های دیجیتالی اطلاع‌رسانی خبر داده‌اند تا علاوه بر تأمین امکانات ذکر شده، به مدرن‌سازی پایتخت استونی کمک کنند. طراحی زیبای ایستگاه‌های جدید از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سازه‌ها خواهد بود که شهروندان را به عبور و مرور هرچه بیشتر از طریق اتوبوس‌های عمومی جذب خواهد کرد و از این طریق در کاهش انتشار گازهای آلاینده سهیم خواهد بود.

فرآیند نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس در تالین

مدیران تالین قراردادی ۲۱ ساله با یکی از کمپانی‌های شهر به نام JCDecaux Estonia OÜ که در زمینه علمی و فناوری فعالیت می‌کند، امضا کرده‌اند که بر مبنای آن، کمپانی استونیایی متعهد شده است به مدت ۲۱ سال نوسازی و هوشمندسازی ایستگاه‌های اتوبوس پایتخت را انجام دهد و همواره بر خدمات خود برای سازگاری با پیشرفت‌های روز دنیا بیفزاید. در این قرارداد، تالین نه‌تنها هیچ هزینه‌ای از بودجه شهری را برای تولید، نصب و حفظ ایستگاه‌های اتوبوس جدید پرداخت نخواهد کرد، بلکه هرساله مبلغ ۵۰۰ هزار یورو نیز از طریق تبلیغاتی که روی صفحه نمایش ایستگاه‌ها ارائه می‌شود، دریافت خواهد کرد.

تالین، میزبان ایستگاه‌های هوشمند اتوبوس

گزارش‌ها حاکی از آن است که طی چند سال گذشته، تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی، به‌ویژه اتوبوس‌های شهری به طور قابل‌توجهی در تالین افزایش یافته است که این امر به سهم خود نیاز به نوسازی و هوشمندسازی تمام زیرساخت‌های مربوطه را به یک ضرورت در میان مدیران تبدیل کرده است. با این حال، برنامه‌ریزان شهر همواره در تلاش هستند به روش‌های خلاق، ناوگان اتوبوس‌رانی و زیرساخت‌های مربوط به آن را مدرن کنند تا هزینه لازم برای این منظور را به حداقل برسانند، ضمن این‌که اقدامات جدید خود در این زمینه را به منبعی برای افزایش درآمد شهری تبدیل کنند.

کمپانی JCDecaux Estonia OÜ قرار است تعداد ۱۲۰۰ ایستگاه اتوبوس جدید و هوشمند در سراسر پایتخت استونی نصب کند که نصب ۳۱۳ مورد از آن‌ها تا سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد و در مجموع طراحی ۶۰۰ ایستگاه را خود مدیران شهر به عهده خواهند گرفت.

تالین، میزبان ایستگاه‌های هوشمند اتوبوس

کد خبر 635346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.