تکنولوژی در خدمت شناسایی پشت‌بام‌های فرسوده در بالتیمور

مدیران بالتیمور، بزرگ‌ترین شهر و مرکز فرهنگی ایالت مریلند در آمریکا، در نظر دارند از فناوری‌های روز دنیا مانند هوش مصنوعی برای شناسایی پشت‌بام‌های فرسوده در سراسر شهر بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بالتیمور ساختمان‌های قدیمی بسیاری را در بر گرفته است که از پشت‌بام‌هایی فرسوده برخوردار است و هر لحظه امکان فرو ریختن آن‌ها وجود دارد. مدیران به منظور به حداقل رساندن خطرات ناشی از تخریب این بام‌ها در نظر دارند از هوش مصنوعی برای ردیابی آن‌ها در سراسر شهر بهره بگیرند تا به اعمال اقدامات اثربخش پیش از وقوع حوادث بپردازند. در نتیجه این اقدامات، سنسورهایی در سراسر شهر نصب خواهد شد که داده‌های مربوط به عملکرد پشت‌بام‌ها را به مرکز پردازش آن‌ها ارسال می‌کند و مدیران را به انجام اقدامات لازم سوق می‌دهد و از این طریق به بهبود کیفیت زندگی و افزایش ایمنی شهروندان کمک می‌کند.

به‌کارگیری تکنولوژی برای شناسایی پشت‌بام‌های فرسوده در بالتیمور

جمع‌آوری داده‌ها برای افزایش رفاه اجتماعی

گروهی از محققان دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ آمریکا با همکاری کمپانی‌های تکنولوژی بالتیمور در حال انجام آزمایش‌هایی برای نحوه استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی به منظور کشف خودکار پشت‌بام‌هایی با بیشترین احتمال تخریب در بزرگ‌ترین شهر ایالت مریلند هستند و در نظر دارند از داده‌های مدیریت رمزگذاری شده شهر و سیستم‌های اطلاعاتی جغرافیایی بهره بگیرند تا عملکرد خود را در این زمینه بهبود ببخشند.

این رویکرد آن‌ها را قادر خواهد کرد ابزاری برای هشدار وضعیت خطرزای سازه‌ها توسعه دهند و به دنبال آن، مدیران را قادر کنند پیش از فروریزی پشت‌بام‌ها، اقداماتی برای بازسازی آن‌ها اعمال کنند. در واقع، سنسورهای هوش مصنوعی، تصاویری از سازه‌های مختلف سراسر شهر به مرکز پردازش داده‌ها ارسال می‌کند که تجزیه و تحلیل آن‌ها می‌تواند مدیران را از احتمال تخریب پشت‌بام‌ها باخبر کند و آن‌ها را به اعمال تدابیری برای پیشگیری از وقوع حوادث سوق دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سازه‌های خالی و بدون سکونت، بیشترین قابلیت تخریب پشت‌بام‌ها را در بالتیمور دارد و به همین دلیل، مدیران شهر ابتدا به نصب سنسورهای هوش مصنوعی در اطراف و بالای این ساختمان‌ها می‌پردازند تا بازسازی آن‌ها را در اولویت برنامه‌های شهری قرار دهند.

کد خبر 635329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.