تعویض سیستم‌های لوله‌کشی روستاهای اردل، مصوبه بی‌ثمر!

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به فرسوده بودن سیستم‌های لوله‌کشی در بیشتر روستاهای شهرستان اردل، مصوب شده بود که شرکت آب‌ و فاضلاب استان نسبت به تعویض این سیستم‌ها اقدام کند اما پس از گذشت دو سال این مصوبه اجرا نشده است.

سیاوش سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مشکل آب شرب روستاهای ملک‌شیر، سرپیر، سرزرد، اسلام‌آباد، گندمکار، چلدان و حومه، ده‌سلیمانی، امامزاده اسماعیل، کول‌میشان و تولدان در شهرستان اردل اظهار کرد: مشکل این روستاها در جلسات قبل نیز مطرح شد و به‌رغم اینکه مصوب شده بود شرکت آب‌ و فاضلاب استان طی مدت یک ماه تأمین آب شرب روستاهای ذکر شده از طریق آب چشمه عزیزی را انجام دهد و نتیجه را جهت انعکاس به شوراهای ذی‌ربط به دبیرخانه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ارسال کند، تاکنون این مصوبه اجرا نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به فرسوده بودن سیستم‌های لوله‌کشی در بیشتر روستاهای شهرستان اردل، در جلسه قبل مصوب شده بود که شرکت آب‌وفاضلاب استان چهارمحال‌وبختیاری نسبت به تعویض سیستم‌ها فوق اقدام کند، پس از گذشت دو سال این مصوبه نیز اجرا نشده است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه منبع جدید شبکه انتقال آب روستای سرپیر احداث شده است، اظهار کرد: این سیستم با مشکل مواجه شده و اتصال لوله‌ها و محل آنها دارای نشتی است و آب به درستی به منبع جدید منتقل نمی‌شود، همچنین با توجه به اینکه اهالی این روستا نسبت به خرید کنتور اقدام کردند، اداره آب و فاضلاب شهرستان اردل اقدامات لازم را برای رفع مشکل مردم و استفاده از کنتورهای خریداری شده انجام نداده است.

وی افزود: برای رفع مشکل تأمین آب شرب شهرستان اردل چاه آبی توسط شرکت آب و فاضلاب حفر شد که به سنگ برخورد کرد و مقرر شد شرکت مذکور نسبت به تغییر تجهیزات حفر چاه اقدام کند اما تا کنون این مهم اجرا نشده است.

سلیمانی با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در محل شهر دشتک تصریح کرد: اعطای نمایندگی آن شرکت در شهر دشتک تا کنون عملیاتی نشده است، همچنین جهت رفع آلودگی آب شرب شهر سرخون به نفت و قطعی و کمبود آب شرب شهر کاج با وجود چشمه‌های خروشان در شهرستان اردل، اداره آب‌وفاضلاب استان باید تمهیدات لازم را در اسرع وقت  اعمال کند.

وی افزود: شورای اسلامی  یک پارلمان محلی در راستای پیگیری مطالبات و معضلات مردمی است که نباید برخلاف موازین و مقررات حرکت کند و قانونمندی باید اساس کار آن باشد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: حضور در شوراهای اسلامی یک نعمت بزرگ است که خداوند نصیب ما کرده است و این فرصت باید غنیمت شمرده شود تا در کنار سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه به عنوان چهارمین قوه در کشور زمینه‌ساز عدالت، رفاه و آسایش مردم شود.

وی گفت: پس از برگزاری انتخابات شوراها نخستین گام تحقق اهداف در زمینه توسعه مدیریت شهری و روستایی افزایش کارآمدی، کارایی، اثربخشی و آگاهی‌بخشی است.

کد خبر 635328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.