اشتغال‌آفرینی و رفع بیکاری؛ مطالبه‌ای عمومی در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اشتغال‌آفرینی و رفع بیکاری از مطالبات عمومی شوراهای اسلامی در سطح این استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _شنبه یکم بهمن_ در نشست هم‌اندیشی تکمیل سالن‌های خیران استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: زمین یک فرد خیر به متراژ هزار مترمربع در شهر دشتک از توابع شهرستان اردل از سال ۱۳۹۸ به منظور احداث سالن چند منظوره توسط هلال احمر استان کلنگ‌زنی و فونداسیون، کف و سوله آن نصب شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تخصیص اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های خیری در اولویت بوده است اما این پروژه تاکنون تأمین اعتبار نشده است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: جهت ادامه کار این سالن چندمنظوره در شهر دشتک نیاز به همکاری اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان و هلال احمر است، چراکه سرانه ورزشی برای هر نفر در کشور یک متر مربع در نظر گرفته شده است، در حالی که در استان چهارمحال‌وبختیاری این سرانه ۳۰ سانتی‌متر است که اجحاف در حق مردم است.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری به صورت مستمر و جهادی در راستای برآوردن مطالبات مردمی در شهرستان‌های ده‌گانه استان تلاش می‌کنند.

سلیمانی با اشاره به اینکه اساس شورا بر مسندی تکیه زده است که باید در امور و اصول شهر عاقبت‌اندیشی، کلان‌نگری و آینده‌نگری داشته باشد، خاطرنشان کرد: شوراها باید برای آیندگان طرح و برنامه داشته باشند و با تشکیل گروه‌های کارشناسی و کمیته‌های تخصصی و فنی برای بهبود، بهسازی و نوسازی امور عمرانی شهر راهکارهای پیشنهادی خود را به مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه کنند.

وی با بیان اینکه معضل بیکاری در میان قشر جوان وجود دارد، افزود: بنیاد برکت در استان چهارمحال‌وبختیاری در مناطق محروم در بخش اشتغال خانگی و روستایی و با توانمند کردن کارآفرینان‏، نقش بسزایی را ایفا کرده که این امر مرهون تلاش مسئولان و تسهیلگران آن است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر نقش و اهمیت اشتغال‌زایی در محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: اشتغال‌آفرینی و رفع بیکاری از مطالبات عمومی شوراهای اسلامی در سطح استان است.

وی افزود: شورای اسلامی استان به عنوان عالی‌ترین سطح شورایی در استان، در صورتی که مطالبات مردمی را با پیگیری شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و طبق سلسله مراتب از شوراهای اسلامی شهرستان‌ها دریافت کند، با برگزاری جلسات فوق‌العاده با مدیران مربوطه تا حصول نتیجه موضوعات را در دستورکار قرار می‌دهد، بر همین اساس رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی پرتلاش و خستگی‌ناپذیر در سطح استان باید همچون گذشته مقتدرانه جهت پیگیری مطالبات مردمی اهتمام ویژه ورزند و مطمئن باشند که در این دولت مردمی به نتیجه خواهند رسید.

کد خبر 635324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.