هر آنچه باید درباره جریمه ۱۵ امتیازی یوونتوس بدانید

باشگاه یوونتوس با جریمه سنگین کسر ۱۵ امتیاز مواجه شده است.

به گزارش ایمنا، پس از بازگشایی پرونده‌ای مبنی بر افزایش هزینه نقل و انتقالات، به حکم دادگاهی در ایتالیا، از مجموع امتیازهای باشگاه یوونتوس در جریان فصل جاری مسابقات سری آ، ۱۵ امتیاز کسر شد! که باعث شد این تیم به رده دهم جدول سری آ سقوط کند. یوونتوس اعلام کرده است که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.

همچنین «آندره‌آ آنیلی»، رئیس سابق یوونتوس به مدت دو سال محروم شد و «فابیو پاراتیچی» که اکنون به عنوان مدیرعامل باشگاه تاتنهام مشغول به کار است، ۳۰ ماه محروم شده است!

این حکم در مورد فدراسیون فوتبال ایتالیا اعمال می‌شود، اما در این مرحله مشخص نیست که آیا «پاراتیچی» می‌تواند خارج از ایتالیا همچنان فعالیت کند یا نه. البته فدراسیون فوتبال ایتالیا درخواست کرده است که این محرومیت به پهنه فعالیت‌ها در یوفا و فیفا نیز گسترش یابد.

آوریل سال گذشته، ۵۹ مدیر اجرایی و ۱۱ باشگاه در پرونده plusvalenze تبرئه شدند.

متعاقبا «جوزپه چین»، دادستان فدرال فدراسیون فوتبال ایتالیا، درخواست تجدیدنظر اولیه برای بازگشایی پرونده را رد کرد؛ اما شواهد گردآوری‌شده از سوی دادستان شهر تورین در یک پرونده مدنی جداگانه که به عنوان تحقیقات Prisma شناخته می‌شود، «چین» را بر آن داشت تا درخواست دیگری برای رسیدگی مجدد به این پرونده ورزشی ارائه دهد.

یوونتوس با ۳۷ امتیاز از ۱۸ بازی قبل از رسمی شدن کسر امتیاز در عصر جمعه، در رده سوم جدول قرار داشت. تیم «ماسیمیلیانو آلگری» تنها یک امتیاز کمتر از میلان رده دومی و ۱۰ امتیاز از ناپولی صدرنشین فاصله داشت. با این حال آن‌ها اکنون با تنها ۲۲ امتیاز به رده دهم سقوط کرده‌اند.

یوونتوس هرگونه تخلف را رد می‌کند و معتقد است که این باشگاه مطابق با رویه بین‌المللی در صنعت فوتبال و شرایط بازار نقل و انتقالات عمل کرده است.

- احکام محرومیت افراد دخیل در فساد مالی یوونتوس به شرح زیر است:

«فابیو پاراتیچی»، ۲ سال و شش ماه

«آنیلی»، دو سال

«آریوابنه»، دو سال

«پاول ندود»، هشت ماه

«چروبینی»، یک سال و چهار ماه 

- باشگاه‌های دیگری که تحت بازرسی قرار گرفتند، اما همگی (به غیر از یوونتوس) تبرئه شدند:

امپولی، جنوا، ناپولی، سمپدوریا، پارما، پیزا، پسکارا، پرو ورچلی، کیه‌وو و نوارا.

منبع: ایلنا

کد خبر 635318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.