لزوم استفاده از ظرفیت‌ شهرستان‌ها برای افزایش اشتغال‌زایی

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها باید برای توسعه اشتغال‌زایی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پور امروز _شنبه یکم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارزیابی و پیشرفت پروژه‌های مهم و هزینه‌بر همچون سد خرسان که هدف اولیه تأمین نیروگاه برق آبی است و در حال حاضر نه تنها بازگشت سرمایه نداشته، بلکه از چند سال پیش بلاتکلیف رها شده است، باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: همچنین می‌طلبد نظارت و مطالعات بیشتر بر پروژه‌های مختلف شهر در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه رودخانه خرسان و کارون از شهرستان لردگان عبور می‌کند، تصریح کرد: از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها جهت توسعه اشتغال‌زایی باید استفاده کرد و ظرفیت کشاورزی شهرستان لردگان نیز باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و کشاورزی به روش‌های نوین انجام شود تا ضمن ایجاد اشتغال، درآمدزایی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تأکیدات و فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص اشتغال و تولید مورد توجه است، گفت: کمک به ایجاد طرح‌های گیاهان دارویی در شهرستان لردگان پربازده خواهد بود.

حسین‌پور با اشاره به لزوم بررسی عملکرد بانک‌های دولتی در شهرستان‌ها افزود: ضروری است که در شهرهای تازه تأسیس از جمله سردشت و منج در شهرستان لردگان یک شعبه بانک تأسیس شود تا مردم جهت انجام امور بانکی مجبور نباشند چندین کیلومتر مسافت را طی کنند تا امور بانکی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در شرایطی جمعیت شهر لردگان دو برابر شد که بودجه این شهر ۱۰ میلیارد تومان بوده است، البته این بودجه تا ۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت، اما باز هم هیچ تناسبی با این جمعیت و بودجه وجود نداشت؛ با الحاق این روستاها نیز نمی‌توانیم درآمدی کسب کنیم، چراکه ساخت‌وسازها تمام شده بود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: وقتی جغرافیا دو برابر می‌شود، باید بودجه را با لحاظ تورم چهار برابر کرد تا بتوان خدمات لازم را ارائه داد، اما اکنون بودجه را به همان میزان سابق در نظر گرفته‌اند که ۴۰ درصد آن نیز محقق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: توجه و اختصاص امکانات و اعتبارات ویژه (بحران) به شهرها و روستاهای آسیب‌دیده شهرستان، با توجه به میزان خسارات وارده ناشی از سیل به بافت شهرها و نبود درآمد کافی شهرداری‌ها ضروری است.

کد خبر 635312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.