تکیه به ظرفیت مهندسی ارزش برای مدیریت هزینه‌ها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مهندسی ارزش یک روش تفکر و دیدگاه کارآمد با رویکرد افزایش بهره‌وری است، گفت: شورای ششم براساس اهمیت مهندسی ارزش، توجه جدی نسبت به این حوزه داشته و اعتبارات آن را در اصلاح بودجه امسال افزایش داده‌ است.

سیدابراهیم علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، بیان اینکه در جلسه اخیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گزارشی از عملکرد دبیرخانه «مهندسی ارزش» در بازه زمانی سه ماهه سوم ۱۴۰۱، ارائه شد، اظهار کرد: مهندسی ارزش یک روش تفکر و دیدگاه کارآمد با رویکرد افزایش بهره‌وری است.

وی ادامه داد: شهرداری، سازمان هزینه و درآمدی است و ردیف اعتبار و بودجه دولتی ثابت سالانه ندارد، بر این اساس، آنچه مسلم بوده این است که باید در مسیر مدیریت و کاهش هزینه‌ها، ارتقای بهره‌وری و افزایش رضایتمندی مردمی گام برداریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه بودجه و اعتبار مهندسی ارزش را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ به ۵۰ میلیارد ریال افزایش داده‌ایم، تصریح کرد: مهندسی ارزش در شهرداری مشهد سابقه‌ای بیش از ۱۶ ساله دارد که در طول این سال‌ها بالغ بر ۶۰ طرح مختلف وارد این فرایند شده است و در حال حاضر نیز با اعتباری نزدیک به پنج میلیارد تومان در تبصره‌های ۱۲ و ۷۹ بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شده است.

وی با اشاره به بعضی عناوین مصوب طرح‌های مهندسی ارزش در اصلاح بودجه سال جاری افزود: در این راستا می‌توان طرح راهبردی عملیاتی ساماندهی کرانه شمالی مشهد، طرح میان‌گذر شمالی آوینی_ابوطالب، طرح بوستان جهان‌شهر جنوبی، طرح پایانه چندمنظوره غرب و طرح دوربرگردان‌های بزرگراه پیامبر اعظم (ص) را نام برد.

علیزاده با بیان اینکه طرح جداسازی آب شرب از آب خام و مدیریت ارزش الگوهای تنظیف شهری در مناطق نیز جزو طرح‌های مهندسی ارزش قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد، طرح راهبری ناوگان خودرویی شهرداری مشهد، طرح جمع‌آوری و حمل‌ونقل و بازیافت خاک و نخاله و طرح زون‌های فضای سبز مناطق نیز مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 635306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.