۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
عروسی عجیب دختران کشمیر

گزارش‌ها حاکی از آن است که زنان و دختران بی‌سرپرست کشمیر توسط دلالان به ارزش تنها ۳۵ دلار خریداری و مجبور می‌شوند مطابق میل آن‌ها به همسری مردان در بیایند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشمیر منظقه‌ای در شمال غربی شبه‌قاره هند است که ایالت جامو و کشمیر تحت کنترل هند و چندین منطقه تحت کنترل جمهوری خلق چین را در بر گرفته است. شواهد نشانگر آن است که به‌تازگی خرید و فروش زن‌ها و دخترهای جوان به عنوان عروس میان کاسبان افزایش یافته است و همین امر، وضعیت بحرانی را بر زندگی این افراد حاکم کرده است. زنان و دخترانی که به این شکل عروس می‌شوند، نه‌تنها عشق را در زندگی خود تجربه نمی‌کنند، بلکه بدون برنامه قبلی به همسری مردانی درمی‌آیند که ممکن است سال‌ها از آن‌ها بزرگ‌تر باشند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از پیرمردهای اهل کشمیر مبالغ بسیار بالایی را به دلالان ازدواج پرداخت می‌کنند تا دخترانی جوان را برای همسری آن‌ها معرفی کنند و این در حالی است که کهولت سن مردان، پس از گذشت تنها چند سال، عروس‌های جوان را با چند بچه تنها می‌گذارد.

وضعیت هولناک حاکم بر عروس‌های جوان کشمیر

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، بسیاری از زنان و دختران کشمیری همسر پیرمردهایی می‌شوند که پس از چند سال زندگی مشترک جان خود را به علت پیری از دست می‌دهند و همین امر باعث می‌شود، زنان با چند فرزند باقی عمر خود را با فقر مطلق سپری کنند که این وضعیت برای آن‌ها بسیار هولناک است، چراکه مجبور هستند برای بزرگ کردن فرزندان خود، با قدرت تمام در مقابل فقر ایستادگی کنند.

جالب است بدانید که برخی از این دختران دارای خانواده هستند و برخلاف میل باطنی خود، به خاطر تنگدستی زیاد مجبور هستند به همسری مردانی درآیند که تا پیش از این هیچ شناختی از آن‌ها نداشته‌اند و حتی ممکن است مسافت‌هایی طولانی را برای زندگی با آن‌ها به سایر شهرها طی کنند. این زنان و دختران از وضعیت بحرانی‌تری نسبت به زنانی برخوردار هستند که در شهرهای خود به اجبار عروس می‌شوند، زیرا ممکن است در مناطقی ساکن شوند که با زبان و فرهنگ آن‌ها کاملاً ناآشنا هستند و همین امر، سختی زندگی را برایشان دوچندان می‌کند.

بسیاری از عروس‌های جوان بارها می‌کوشند از خانه‌های خود فرار کنند، اما تنها قادر هستند خود را به ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی برسانند زیرا مردان خانواده یا سایر افراد این زنان را پیدا می‌کنند و به خانه بازمی‌گردانند. برای بسیاری از آن‌ها، نداشتن قدرت حرف زدن به زبان همسران خود مهم‌ترین بحران به‌شمار می‌رود و آن‌ها را به افرادی گنگ تبدیل می‌کند که گویی در یک زندان با موجوداتی از سیاره‌های دیگر به سر می‌برند.

بسیاری از زنان پس از مرگ همسران خود فرصت بازگشت به شهرها و نزد خانواده‌های خود را دارند، با این حال داشتن فرزندان متعدد و ترس از افزودن بر بار مالی خانواده‌ها، مانع بازگشت آن‌ها می‌شود.

افزایش دلالی ازدواج در هندوستان

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۷۰۰ مورد دلالی ازدواج در هندوستان به ثبت رسید که اغلب آن‌ها برای دختران جوان بوده است. البته محققان بر این باور هستند که نرخ خرید و فروش دختران و زنان هندی به عنوان عروس بسیار بالاتر از این اعداد و ارقام است زیرا بسیاری از آن‌ها پنهانی انجام می‌شود یا به‌صورت قانونی اعلام نمی‌شود. گزارش ندادن دلالی ازدواج به دلایل مختلف انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اصرار خانواده‌هایی اشاره کرد که از ترس بی‌آبرو شدن میان دوستان و آشنایان خود، از قانون می‌خواهند سرقت دختران یا زنان آن‌ها را علنی نکند به این امید که آن‌ها را بیابند و قبل از خبردار شدن دیگران، زنان و دختران به سرقت رفته را به خانه بازگردانند. از سوی دیگر، بسیاری از دختران و زنانی که به‌خاطر فقر تن به ازدواج با افراد ناشناس می‌دهند، بی‌سرپرست و بدون خانواده هستند و در نتیجه، بی‌خبری از آن‌ها باعث نگرانی دیگران برای گزارش نبودنشان نمی‌شود.

بسیاری از محققان پس از بررسی علل ترویج دلالی ازدواج در هند استدلال کرده‌اند که به‌ازای هر هزار مرد در هندوستان تنها ۹۴۳ زن زندگی می‌کنند و به همین دلیل، تمام مردان نمی‌توانند زنی برای زندگی خود بیابند و به همین دلیل به دلالان ازدواج به منظور یافتن همسر روی می‌آورند و نکته جالب توجه این است که برخی از این مردان، دستمزدهای بسیار بالایی به افرادی می‌دهند که یک شریک زندگی برای آن‌ها بیابند.

کد خبر 635298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.