افتتاح نخستین پارکینگ دوچرخه زیرآبی جهان در آمستردام

آمستردام از افتتاح نخستین پارکینگ دوچرخه زیرآبی جهان با حدود هفت‌هزار فضای پارک تمیز و ایمن در بیست‌وششم ژانویه خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هلند به‌معنای واقعی یک کشور دوستدار دوچرخه‌سواری است و بسیاری از مردم آن با دوچرخه به ایستگاه‌های حمل‌ونقل شهری تردد می‌کنند. با این وجود مشکل عمده‌ای که در آن دیده می‌شود دوچرخه‌هایی است که در اطراف این ایستگاه‌ها یا جای‌جای خیابان رها شده است و آنچه که این کشور به آن نیاز دارد مکانی مناسب و ایمن به‌نظر می‌رسد که مردم بتوانند دوچرخه‌های خود را با خیال راحت در آن قرار دهند. این امر به زیبا و تمیز ماندن محله‌های سراسر کشور بسیار کمک می‌کند.

پایتخت هلند، آمستردام، حدود ۸۰۰ هزار دوچرخه دارد که ۶۳ درصد از ساکنان هر روز از آن‌ها به‌عنوان روش تردد ترجیحی خود استفاده می‌کنند. با این حال، به‌رغم مزایای زیست‌محیطی دوچرخه‌سواری، صدها و هزاران دوچرخه پارک‌شده و حتی رهاشده در شهر هلند باعث ایجاد مشکل بزرگی در انبارهای دوچرخه شده، تا جایی که ایستگاه مرکزی آمستردام مملو از تعداد زیادی دوچرخه زنگ زده است.

افتتاح نخستین پارکینگ دوچرخه زیرآبی جهان در آمستردام

ایستگاه مرکزی آمستردام یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های پایتخت هلند به‌شمار می‌رود که بسیاری از دوچرخه‌سواران از آن برای پارک دوچرخه‌های خود بهره می‌گیرند. آمستردام برای مقابله با این مشکل بزرگ و در راستای فراهم آوردن فضای عمومی برای عابران پیاده، گردشگران و توان‌خواهان به ابتکار جدیدی دست زده است؛ ایجاد یک پارکینگ دوچرخه در زیر آب که حدود هفت‌هزار فضای پارکینگ تمیز و ایمن دارد و در بیست‌وششم ژانویه افتتاح می‌شود. این پارکینگ دارای ۶۳۰۰ جای پارک خصوصی و ۷۰۰ جای پارک مشترک خواهد بود و به‌صورت ۲۴ ساعته در هفت‌روز هفته باز است.

پارکینگ دوچرخه زیرآبی آمستردام، نخستین طراحی از نوع خود در جهان و بزرگ‌ترین فضای نگهداری دوچرخه در این شهر است که با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیون یورو طی چهار سال ایجاد شده و هدف آن رسیدگی به انبوه دوچرخه‌های رهاشده در شهر توسط مسافران عجول است. اهالی آمستردام می‌توانند دوچرخه‌های خود را برای ۲۴ ساعت به‌صورت رایگان و پس از آن با پرداخت تنها ۱.۱۸ یورو برای هر ۲۴ ساعت در این پارکینگ نگهداری کنند.

پارکینگ زیرآبی آمستردام همچنین مجهز به یک رمپ متحرک تا ایستگاه قطار است که روزانه ۲۰۰ هزار سفر از طریق آن انجام می‌گیرد و بنا بر نظرسنجی‌ها منجر به تردد آسان‌تر و جذاب‌تر در سطح شهر می‌شود.

افتتاح نخستین پارکینگ دوچرخه زیرآبی جهان در آمستردام

کد خبر 635264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.