علت به وجود آمدن گردن درد چیست؟

یک متخصص جراحی مغزواعصاب، دیسک و ستون فقرات گفت: گردن درد عارضه شایع است که به طور تقریبی ۸۰ درصد از افراد آن را تجربه می‌کنند، این عارضه می‌تواند ناشی از بد خوابیدن یا حرکت‌ها و حالت‌های نادرست بدن مانند نگه داشتن گوشی تلفن بین شانه و گوش باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی محمودخانی در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به عارضه گردن درد، اظهار کرد: گردن درد عارضه شایع است که به طور تقریبی ۸۰ درصد از افراد آن را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: عارضه گردن درد می‌تواند ناشی از بد خوابیدن یا حرکت‌ها و حالت‌های غلط بدن مانند حرکت‌های ورزشی نادرست یا نگه داشتن گوشی تلفن بین شانه و گوش باشد یا حتی در اثر یک آسیب دیدگی یا بیماری ایجاد شود، به هر حال گردن درد علت‌های مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه ستون فقرات از سه قسمت عمده شامل ستون فقرات گردنی، پشتی و کمری تشکیل شده است، ادامه داد: گردن نیز از هفت مهره تشکیل شده است.

این متخصص جراحی مغزواعصاب، دیسک و ستون فقرات تصریح کرد: برای اینکه ستون فقرات حالت انعطاف‌پذیری داشته باشد، بین مهره‌ها دیسک‌های بین مهره‌ای قرار دارد، البته بین مهره اول و دوم گردن، دیسک وجود ندارد زیرا در این ناحیه حرکت به صورت چرخشی است، همچنین بین مهره‌ها دیسک وجود دارد و این دیسک باعث می‌شود مهره‌ها و کل ستون فقرات حالت چرخشی و خم و راست شدن را برای فرد امکان‌پذیر کند.

وی اضافه کرد: گردن بیشترین انعطاف را در کل ستون فقرات دارد و یکی از حرکت‌های مهم که حیوانات از آن بی‌بهره هستند، چرخش گردنی است از این رو انسان بدون چرخش تنه می‌تواند گردن خود را بچرخاند.

محمودخانی گفت: بین مهره‌ها دیسک وجود دارد که دیسک باعث به وجود آمدن تغییرات به مرور زمان شده که به آن تغییرات، استحصال شدن ستون فقرات گفته می‌شود، به هر حال از دهه پنجم زندگی با شدت بیشتری نسبت به دهه سوم تغییرات اندک به وجود می‌آید که این تغیرات به دلیل شرایط سنی رخ می‌دهد.

کد خبر 635247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.