لزوم توسعه گفتمان کارآفرینی زنان در شهرستان لنجان

فرماندار شهرستان لنجان گفت: حضور پرشور زنان شهرستان لنجان در نخستین نمایشگاه بانوان کارآفرین فولادشهر ظرفیت بالای زنان کارآفرین را با ایجاد ۳۲۰ نفر اشتغال‌زایی به خوبی به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی‌فشارکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گره مسائل اقتصادی خانواده‌ها و نرخ بیکاری شهرستان لنجان با تقویت کارآفرینی گشوده می‌شود، اظهار کرد: دستیابی به اهداف توسعه‌ای شهرستان لنجان و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درخصوص اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال مستلزم تلاش همه‌جانبه در تمام ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود: کارآفرینی به عنوان موتور محرکه رشد و پیشرفت کشور یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که پرداختن به آن توسعه همه‌جانبه شهرستان لنجان را در ایجاد اشتغال، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به همراه دارد از این رو کارگروه اشتغال شهرستان لنجان تلاش کرده مسیر کارآفرینی بانوان را با مصوبات خود در حوزه‌های مختلف از جمله بهبود فضای کسب‌وکار، تسهیل در روند صدور مجوزها و تسهیلات هموار سازد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه زنان همانند مردان در عرصه کسب و کار موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده‌اند، گفت: حضور پرشور زنان شهرستان لنجان در نخستین نمایشگاه بانوان کارآفرین فولادشهر ظرفیت بالای زنان کارآفرین را با ایجاد ۳۲۰ نفر اشتغالزایی به خوبی به نمایش گذاشت.

وی خواستار توسعه گفتمان کارآفرینی زنان در شهرستان لنجان شد و ادامه داد: امروز زمان آن رسیده تا با حرکت در مسیر هویت‌سازی، فرصت‌سازی و اجرای قوانین حمایت از زنان کارآفرینان توسعه زیر ساخت‌های مشارکت زنان را در اقتصاد شهرستان لنجان هموار سازیم.

محمدی با بیان اینکه یکی از راهکارهای برون رفت از وضعیت کنونی و نیل به خوداتکایی مطلوب، تقویت و توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه است، اضافه کرد: تقویت فرهنگ کارآفرینی ثمراتی چون ایجاد سرمایه، افزایش درآمد سرانه، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، توسعه متوازن منطقه‌ای، بهبود استانداردهای زندگی، استقلال اقتصادی، ساماندهی منابع مولد جامعه، خلق ایده‌های جدید و مؤثر در تولید به همراه دارد از این رو کارآفرینان با حضور جهادی خود در میدان عمل می‌تواند نقش سازنده‌ای را در توسعه اقتصاد شهرها و روستاهای شهرستان لنجان ایفا کنند.

وی تصریح کرد: فرمانداری شهرستان لنجان در تلاش است تا با اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های تشویقی دولت سیزدهم در نهادها و ادارت مختلف شهرستان در مسیر کشف‌وپرورش انسان‌های خاص به عنوان افراد کارآفرین، خلاق، نوآور و مبتکر گام برداشته شود و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در این حوزه بسیار تأثیرگذار هستند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: توسعه کارآفرینی در شهرستان لنجان ضمن فراهم کردن زمینه رشد و توسعه پایدار، مسائل و مشکلات جاری از جمله فقر، نابه‌سامانی اجتماعی و فرهنگی و بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی را مرتفع خواهد کرد از این رو توجه به سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره تحقق اقتصاد مقاومتی با محوریت کارآفرینی باید مورد توجه مسئولان و آحاد شهروندان و کارآفرینان قرار گیرد تا شاهد توسعه همه‌جانبه شهرستان لنجان باشیم.

کد خبر 635192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.