پرسپولیس یک _ ذوب‌آهن صفر/ هتریک ذوبی‌ها در باخت

پرسپولیس با تک گل امید عالیشاه از سد گاندوهای اصفهانی گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و ذوب‌آهن از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز جمعه _ سی‌ام دی ماه _ در استادیوم آزادی مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با برتری یک بر صفر سرخ‌پوشان خاتمه یافت.

هفته شانزدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: امید عالیشاه (دقیقه ۶۹، برای پرسپولیس)

اخطار: مرتضی پورعلی‌گنجی (دقیقه ۲۶، از پرسپولیس) - وحدت هنانوف(دقیقه ۶۰، از پرسپولیس) - حبیب فرعباسی(دقیقه ۶۶، از ذوب‌آهن)

اخراج: -

پرسپولیس تهران: علیرضا بیرانوند، امیدعالیشاه(دقیقه ۸۸- کمال کامیابی‌نیا)، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی(دقیقه ۵۵- شیخ دیاباته)، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد سرلک(دقیقه ۸۸- فرشاد فرجی)، سینا اسدبیگی، وحید امیری، گئورگی ولسیانی، وحدت هنانوف(دقیقه ۶۸- سروش رفیعی)، محمد عمری

سرمربی: یحیی گل محمدی

ذوب‌آهن اصفهان: حبیب فرعباسی، امیرحسین صدقی، حامد نورمحمدی، سیدمحمد قریشی(دقیقه ۴۶- سامان نریمان جهان)، پوریا پورعلی(دقیقه ۸۷- مهدی گودرزی)، محمدامین درویشی، آرمان اکوان، امیرحسین رنگرز جدی، محمد حسین اسلامی(دقیقه ۷۶- سجاد آشوری )، سجاد جعفری، محمدرضا سلیمانی (دقیقه ۷۶- نادر محمدی)

سرمربی: مهدی تارتار

داور: سید وحید کاظمی

شرح بازی:

دو تیم بازی را برابر آغاز کردند و در دقایق ابتدایی، حملات ذوب‌آهن کیفیت بهتری داشت.  با گذشت زمان سرخ‌ها هم در نیمه حریف اصفهانی حرکاتی را پایه‌ریزی کردند اما دو تیم در خلق موقعیت جدی گل ناکام بودند. مسابقه در بیشتر دقایق نیمه اول در وسط زمین پیگیری شد و از حیث جذابیت، سرد و کسل کننده بود. با این وجود به نظر می‌رسید پرسپولیس برای گذر از دفاع متراکم شاگردان تارتار با مشکل روبرو است.

اواخر نیمه اول پرسپولیس روی محوطه ذوبی‌ها خیمه زد و با ارسال توپ از چپ و راست به هجده قدم سفیدپوشان، سعی کرد تا برنده به رختکن رود. با این حال مقاومت ذوبی‌ها نشکست تا ۴۵ دقیقه نخست با همین نتیجه خاتمه یابد.

نیمه دوم را شاگردان گل محمدی تهاجمی آغاز کردند و بازیکن ذوب‌آهن به لاک دفاعی فرورفتند. تلاش‌های پرسپولیس در دقیقه ۶۹ با ضربه سر عالیشاه روی کاشته ارسالی سروش رفیعی که به عنوان یار تعویضی روانه میدان شده بود، نتیجه داد و آن‌ها از حریف پیش افتادند. بعد از این گل شاگردان تارتار کمی جلو کشیدند اما پرسپولیس با تکنیک عمری و رفیعی و محوریت دیاباته سعی در استفاده از ضدحملات و رسیدن به دومین گل را داشت.

با این وجود به نظر می‌رسید ذوبی‌ها نه برنامه خاصی برای جبران گل خورده داشتند و نه توان خلق موقعیت جدی؛ بنابراین پرسپولیس به آسانی از تک گل خود دفاع کرد و سه امتیاز شیرین دیگر را به مجموع امتیازات خود اضافه کرد.

شرح گل:

۱ _ ۰ (امید عالیشاه، دقیقه ۶۹) - کاشته به دست آمده برای پرسپولیس چسبیده به محوطه را سروش رفیعی از سمت چپ به روی دروازه ریخت و عالیشاه روی غفلت مدافعین ذوب‌آهن، با ضربه سر  دروازه تیم اصفهانی را فروریخت.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- شوت فنی بازیکن ذوب از پشت محوطه به زمین برخورد و پس از دفع ناقص بیرانوند به تیرک عمودی دروازه پرسپولیس خورد.

دقیقه ۳۵- درویشی توپ را از گوشه محوطه با پاس کات بک برای اسلامی فرستاد و ضربه بی‌درنگ او، درست به جایی رفت که بیرانوند را برای دریافت آن به دردسر نیندازد.

دقیقه ۸۱- ضربه سر پورعلی گنجی روی ضربه ایستگاهی ارسالی توسط سروش رفیعی به شکلی خطرناک از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۸۲- شوت شیخ دیاباته روی ضد حمله سریع پرسپولیسی‌ها را فرعباسی در اختیار گرفت.

دقیقه ۸۶- پاس تماشایی عمری، دیاباته را با فرعباسی تک به تک کرد. دیاباته قصد داشت با چیپ دروازه را باز کند اما در زدن ضربه ناکام ماند تا توپ راهی اوت شود.

نکات ویژه:

در دقیقه ۸۰ محمد عمری در محوطه قصد گذر از مدافع پیش رو را داشت اما توسط او نقش بر زمین شد. با این حال وحید کاظمی دستور ادامه به کار را داشت که اعتراض سرخ‌ها را به دنبال داشت.

کد خبر 635190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.