ناوگان اتوبوس‌ شهری مادرید ۱۰۰ درصد برقی شد

مادرید در حال حاضر بزرگترین شهر اروپایی است که سال ۲۰۲۳ را با ناوگان اتوبوس‌ صددرصد برقی آغاز کرده است و با این کار توجه کامل شهرداری به ارزش‌های محیط زیستی در زمینه حمل‌و نقل را نشان داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال ۲۰۲۰، خوزه لوئیس مارتینز-آلمیدا، شهردار مادرید، متعهد شد که پس از سال ۲۰۲۳ هیچ اتوبوس حمل‌ونقل عمومی که در خیابان‌های محلی تردد می‌کند با گازوئیل کار نخواهد کرد و اکنون که این سال فرا رسیده است، وعده او محقق شد و پایتخت اسپانیا به بزرگترین شهر اروپایی با داشتن ناوگان اتوبوسی صددرصدپاک از نظر محیط زیست تبدیل شده است. در واقع، آخرین اتوبوس دیزلی موتور خود را در پایان دسامبر ۲۰۲۲ خاموش کرد و شروع تمیزی را برای سال جدید رقم زد.

با خروج آخرین اتوبوس دیزلی، ناوگان اتوبوس فعلی صددرصد بدون بنزین اپراتور حمل‌ونقل عمومی مادرید (EMT)، از ۱۹۱۵ خودروی گاز طبیعی فشرده (CNG) و ۱۸۰ خودروی برقی تشکیل می‌شود.

جست‌وجوی راه‌حل‌های پایدار فزاینده از نظر زیست‌محیطی، از حمایت دولت فعلی برخوردار بوده است که در نهایت منجر به برقی شدن سریع این ناوگان شد، به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵، میزان ۲۵ درصد از کل ناوگان شهری برقی شود.

ناوگان اتوبوس‌ شهری مادرید ۱۰۰ درصد برقی شد

برای این منظور، مرکز عملیات EMT، با ظرفیت ۳۱۸ اتوبوس، در حال آماده شدن برای تبدیل شدن به یک مرکز مرجع برای مدیریت صددرصد ناوگان الکتریکی مجهز به تأسیسات فتوولتائیک طراحی شده است.

علاوه بر این،EMT متعهد شده است که همراه با آخرین فناوری‌ها در حال تکامل باشد و در این راستا، این شرکت قصد دارد ۱۰ اتوبوس هیدروژنی را در اواخر امسال به همراه خرید ۱۵۰ خودروی الکتریکی دیگر معرفی کند.

انتقال به یک ناوگان حمل‌ونقل پاک و نوآور یکی از اهداف استراتژی پایداری محیطی شورای شهر، موسوم به مادرید ۳۶۰ است که یکی از محورهای برنامه راهبردی EMT تا سال ۲۰۲۵ است.

آلفونسو سانچز ویسنته، مدیر کل EMT گفت: "این اقدام نشان‌دهنده تلاش مهمی است که شورای شهر مادرید و EMT در سال‌های اخیر برای گنجاندن پایداری نه‌تنها در حمل‌ونقل شهری، بلکه در تمام جنبه‌های مدیریت شهری انجام داده‌اند."

ناوگان اتوبوس‌ شهری مادرید ۱۰۰ درصد برقی شد

کد خبر 635137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.