از بازداشت قاچاقچیان انسان تا بازداشت قاتل سریالی

بازداشت قاچاقچیان انسان، پایان فرار قاتل، بازداشت قاتل سریالی و قتل مسلحانه به‌خاطر سنگ‌های طلا را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محسن کشتکار، فرمانده هنگ مرزی مهران، از دستگیر شدن اعضای باند قاچاق انسان در مرز مهران خبر داد و اظهار کرد: متهمان با هویت‌های معلوم به اتهامات خود مبنی بر قاچاق انسان از آن سوی مرز اعتراف کردند و موضوع تحت رسیدگی است.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی و شناسایی محل اختفای این افراد، آن‌ها با گذشت کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شدند که شامل دو نفر بومی منطقه بودند که به‌عنوان راهنما فعالیت داشتند. مقابله با متجاوزان و مترددان غیرمجاز بر اساس وظیفه ذاتی نیروهای نظامی و امنیتی است و با گزارش ورود ۴۰ تبعه پاکستانی در حوزه گروهان مرزی چنگوله، با هماهنگی دستگاه قضایی پرونده به‌صورت ویژه در دستور پیگیری قرار گرفت.

پایان فرار قاتل

سرهنگ علی تابش‌فرد، فرمانده انتظامی لردگان، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در استان اصفهان و فرار قاتل به سمت شهرستان لردگان، بررسی موضوع در دستورکار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با اقدامات اطلاعاتی، قاتل با هویت معلوم را در محل اختفا شناسایی کردند و وی در عملیاتی دستگیر شد. متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به عوامل پلیس آگاهی شهرستان نجف‌آباد تحویل داده شد.

بازداشت قاتل سریالی

سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در مرداد سال جاری در شهرستان فیروزآباد، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان وقوع آن در دستورکار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقیقات ماموران پلیس آگاهی شهرستان فیروزآباد در این زمینه ادامه داشت تا اینکه گزارشی مبنی بر کشف خودروی مسروقه در شهرستان فهرج استان کرمان و دستگیری سارق آن رسید و با توجه به سرنخ‌های موجود، ماموران انتظامی برای بررسی موضوع با اخذ نیابت قضایی به آن شهرستان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد سارق دستگیرشده در استان کرمان، همان عامل قتل در شهرستان فیروزآباد است و برای ادامه تحقیقات و سیر مراحل قانونی به این شهرستان انتقال داده شد. در تحقیقات تکمیلی پلیس، قاتل ۳۰ساله به چهار فقره قتل اعتراف کرد.

وی افزود: این قاتل در مرداد و مهر سال جاری و با استفاده از سلاح گرم، یک نفر را در شهرستان شیراز و سه نفر دیگر را در شهرستان فیروزآباد به قتل رسانده و تعدادی احشام را از آنان به سرقت برده است. افراد مقتول ۵۰، ۲۰، ۶۰ و ۵۷ساله بوده‌اند و فرد قاتل در تحقیقات، انگیزه خود از وقوع قتل را سرقت احشام مقتولان اعلام کرد.

حبیبی با اشاره به کشف دو قبضه اسلحه شکاری از مخفیگاه این قاتل، خاطرنشان کرد: همدست قاتل نیز شناسایی و دستگیر شد. مخلان نظم و امنیت عمومی بدانند که استان فارس محل امنی برای اقدامات آنان نخواهد بود و ماموران پلیس برابر قانون و قاطعانه با این‌گونه افراد برخورد می‌کنند.

قتل مسلحانه به‌خاطر سنگ‌های طلا

۹ ماه تا تحویل سال ۱۴۰۰ شمسی، پلیس تبریز گزارش تیراندازی را در یکی از محلات تبریز دریافت کرد و بلافاصله عازم محل جنایت شدند. پلیس هنگام رسیدن به محل حادثه با خون ریخته‌شده زیادی کف خیابان روبه‌رو شدند و آثار گلوله‌های شلیک‌شده نیز به خودرو پارک‌شده در محل خودنمایی می‌کرد، همچنین در بازرسی از داخل خودرو، مقداری سنگ طلا کشف شد.

پلیس که کاملا به این حادثه مشکوک شده بود، پس از پرس‌وجو از اهالی محل، متوجه شد فرد مضروب توسط دوستش (شخصی به نام احمد) به بیمارستان انتقال داده شده است. احمد که شاهد صحنه تیراندازی و قتل بوده است وقتی مقابل کارآگاهان و نیز بازپرس پرونده نشست، این‌گونه صحنه جنایت را شرح داد: بنده به همراه دو تن از دوستانم ناصر (مقتول) و اکبر به ورزقان رفته بودیم و بعدازظهر به تبریز رسیدیم.

هنگام رسیدن به محله، رفتیم کنار خودروی ۲۰۶ توقف کرده و هر دو پیاده شدیم. ناصر مقداری گوشت را که در بین راه خریده بود داخل ۲۰۶ گذاشت و در خودرو را بست. در همین حین ناگهان متوجه شدیم یک دستگاه خودرو آهسته از کنار ما رد شد و نفر جلویی با یک اسلحه لوله بلند به سمت ناصر تیراندازی کرد که ناصر روی زمین افتاد و بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

با اظهارات احمد، کارآگاهان تحقیقات خود را برای حل این معمای جنایی آغاز کردند و به سرنخ‌هایی رسیدند. آن‌ها در ابتدا به‌سراغ قاسم (فردی دندانساز) رفتند که معامله قلابی با مقتول انجام داده بود و وی را در مطبش دستگیر کردند. قاسم در بازجویی‌ها اظهار کرد: با پیشنهاد ناصر مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت خرید سنگ معدن پرداخت کرده بودم که بعد معلوم شد قلابی بوده‌اند، اما من هیچ نقشی در قتل ناصر نداشتم و از مرگ وی کاملا بی‌اطلاع هستم.

کارآگاهان برای تحقیقات بیشتر سراغ خانواده فرد دندانساز رفتند و طی تحقیقات پی به اعمال مشکوک کاظم (برادر قاسم، ۳۳ساله و متهم اصلی پرونده) بردند. متهم در ابتدا منکر اعمال مجرمانه خود شد، اما در بازجویی‌های بعدی لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه به همراه دو تن از دوستانم سوار بر خودرو بودیم و مقداری مشروب مصرف کرده و در حالت طبیعی خود نبودم. من خیلی مست بودم، قصد کشتن نداشتم و فقط می‌خواستم تهدید کنم.

با اظهارات متهم، پرونده از شعبه شش دادسرای عمومی و انقلاب تبریز با صدور کیفرخواست به شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی ارسال شد و در جلسه دادگاه اولیای دم درخواست قصاص کردند. با درخواست قصاص از سوی اولیای دم مقتول، قضات دادگاه، کاظم متهم ردیف اول از حیث اتهام قتل عمد به قصاص نفس از طریق آویختن به چوبه دار در محوطه زندان مرکزی تبریز و از حیث اتهام حمل و نگهداری سلاح جنگی خودکار و ۱۹ عدد فشنگ جنگی، به تحمل پنج سال و سه ماه حبس تعزیری و هر یک از متهمان ردیف‌های دو و سه (همراهان متهم ردیف اول که موقع ارتکاب قتل در خودرو متهم حضور داشتند) به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شدند.

کد خبر 635087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.