اداره ورزش‌وجوانان سالن ورزشی به روستاها نمی‌دهد

عضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه گفت: اداره ورزش‌وجوانان تاکنون در راستای تخصیص سالن ورزشی به روستاها پیشگام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صدیق اکبری امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم دی_ در نشست ماهیانه شورای اسلامی شهرستان ارومیه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، مدیرکل ورزش‌وجوانان استان و معاون عمرانی فرماندار برگزار شد، اظهار کرد: بخش صومای برادوست ارومیه ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد اما تنها یک سالن در روستای گنگچین دارد و یک سالن ورزشی نیز در شهر سرو داریم.

وی ادامه داد: امکان استفاده از این سالن‌ها تنها هنگام برگزاری مسابقات ورزشی وجود دارد و در حالت عادی مردم به آنها دسترسی ندارند.

عضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه گفت: اداره ورزش‌وجوانان تاکنون در راستای تخصیص سالن ورزشی به روستاها پیشگام نشده است.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی اضافه کرد: فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تنها به دریافت مجوز موسیقی، تئاتر و نشریات محلی خلاصه شده است و بیشتر از این ندیده ایم، این در حالی است که فرهنگ بنیه یک جامعه است و ما به عنوان نمایندگان مردم حتی آشنا به شرح وظایف این اداره کل نیستیم، اگر هم در حوزه فرهنگی برنامه‌هایی بوده است، تنها در سطح شهر ارومیه برگزار شده است.

اکبری تصریح کرد: انتظار داریم در تمام بخش‌های شهرستان نماینده‌ای از فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد تا مشکلات فرهنگی بخش‌ها احصا و جمع‌بندی و به مقامات بالاتر اعلام شود، بیشتر مشکلات ما فرهنگی است چرا که آشنا به فرهنگ بومی نیستیم و فرهنگ اصیل بومی ما در اثر برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای در حال نابودی است.

عضو شورای اسلامی بخش صومای برادوست ارومیه با بیان اینکه داشته‌های ما در اثر غفلت متولیان فرهنگی به نام کشورهای دیگر در حال ثبت است، گفت: قرار نیست در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی همیشه مردم درخواست بدهند، بلکه باید برنامه‌ریزی لازم از سوی متولیان نیز انجام شود.

کد خبر 635003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.