ضرورت تخصیص رایگان سالن‌های ورزشی به شهروندان محلات کم‌برخوردار

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: زمین‌هایی که شهرداری به اداره ورزش و جوانان داده است تا در احداث سالن‌ها استفاده شود که باید در اختیار ورزش محلات باشد و ساکنان مناطق کم‌برخوردار به‌صورت رایگان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی منافی امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم دی_ در نشست ماهانه شورای اسلامی شهرستان ارومیه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، مدیرکل ورزش و جوانان استان و معاون عمرانی فرماندار برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه مسئولان در مراسم فرهنگی مذهبی دیده می‌شود و به‌رغم انبوهی از مسائل در ادارات باید در بین مردم حضور یابند تا شاهد دلگرمی آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به ضرورت حمایت اداره ورزش و جوانان از ورزش‌های همگانی ادامه داد: پیاده‌روی عمومی روز چهاردهم بهمن‌ماه در شهر ارومیه برگزار می‌شود و انتظار مشارکت تمام دستگاه‌ها و بخش‌ها را داریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: باید استفاده از فرهنگ، رسم و رسوم ارومیه و بخش‌های آن و همچنین موسیقی‌های سنتی و قدیمی مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: داستان‌های مهربانانه مادران بزرگ، اشعار شاعران بزرگ و داستان‌های حماسی در راستای پاسدات فرهنگ بومی و اصیل ارومیه باید مورد توجه قرار گیرد.

منافی اضافه کرد: با فرهنگ‌سازی مناسب در راستای علاقه‌مندی جوانان باید نسبت به فرهنگ و فولکلور بومی و سنتی خودمان اقدام کنیم، چراکه گوشی‌های تلفن همراه معضل اساسی برای کودکان و نوجوانان و آینده فرهنگی جامعه شده است و باید پیوست فرهنگی برای این موضوع ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه بخش‌های مختلف شهرستان ارومیه سالن و تجهیزات ورزشی ندارد، افزود: شاهد هستیم بخش‌های این شهرستان حتی از نبود یک توپ فوتبال یا والیبال رنج می‌برند، زمین‌هایی که شهرداری به ورزش جوانان داده است تا در احداث سالن‌ها استفاده شود در اختیار مردم نیست و باید در اختیار ورزش محلات باشد و مردم در مناطق کم‌برخوردار رایگان از آن استفاده کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده حق عوارض گمرک از محل ارزش افزوده برای ارومیه تخصیص می‌یابد که از مزایای آن بهره‌مند خواهیم شد.

کد خبر 634959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.