جریان‌سازی، فرهنگ‌سازی و ترویج زکات مدنظر قرار گیرد

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: هدف از اقدامات انجام شده امروز، جریان‌سازی، فرهنگ‌سازی و ترویج زکات این است که بیش از گذشته موضوع به عنوان دغدغه و اصل کار مورد توجه قرار گیرد.

گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری صبح امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم دی‌ماه_ در اختتامیه جشنواره علمی ترویج زکات، اظهار کرد: هدف از برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها با محوریت زکات، به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در سال ۹۶ بازمی‌گردد که در این پیام اشاره کردند؛ در دبیرخانه شورای مرکزی زکات به عنوان دستورالعمل‌هایی واجب قرار گرفت.

وی افزود: طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزاری همایش زکات، تفضلی بر جمهوری اسلامی است. لازم است همکاری‌هایی در زمینه زکات انجام و تحقیقاتی به منظور فرهنگ‌سازی، احیا و ترویج این امر مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل امور اجرای زکات کشور تصریح کرد: هدف از اقدامات انجام شده امروز، جریان‌سازی، فرهنگ‌سازی و ترویج زکات بیش از گذشته است و این موضوع دغدغه و اصل کار قرار داده شده است. اگر زکات به عنوان نظام مالیه اسلامی، اقتصاد اسلامی و بازویی محکم برای حاکمیت اسلامی به منظور رفع فقر و محرومیت و کمک به مستضعفان سر لوحه قرار گیرد، با فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این واجب الهی، اطعام بیشتری نسبت به قبل بر سفره فقرا افزون می‌شود و در پیشگاه خداوند بدون اجر نخواهیم بود.

وی ادامه داد: امروزه کفر تمام قد به جنگ ارزش‌های الهی، اسلامی و انقلابی ما آمده و یکی چالش‌های موجود حوزه اقتصادی است و باید با فرهنگ‌سازی زکات که یکی از عوامل مؤثر در رفع فقر است، به جنگ دشمن برویم.

حجت‌الاسلام مهری خاطرنشان کرد: توفیق یافتیم که طی چهار تا پنج ماه گذشته، جشنواره‌های زکات را در ۲۰ استان با حضور روحانیت، مبلغان، موثران، فعالان، دامداران، باغداران و ائمه جمعه جشنواره برگزار کنیم که هدف از آنها جریان‌سازی، ترویج و احیای این امر بوده است. امیدواریم با هم‌فکری و نشست‌های انجام شده، روزی برسد که فقر و فقیری در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد.

کد خبر 634935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.