ایجاد ۲۴ مرکز نیکوکاری زکات در استان اصفهان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: تاکنون ۲۴ مرکز نیکوکاری ویژه امر زکات در استان اصفهان ایجاد و تلاش‌های مؤثری در راستای ترویج زکات انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریم زارع صبح امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم دی‌ماه_ در اختتامیه جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات، اظهار کرد: با زحمات شورای زکات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اقدامات بسیار خوبی در سال جاری درباره ترویج و توسعه امر زکات انجام شد.

وی افزود: شناسایی فعالان برتر در حوزه امر زکات و انعکاس فعالیت‌های شاخص و تأثیرگذار در فرهنگ‌سازی این امر، یکی از از برنامه‌هایی بود به صورت جدی در سال جاری دنبال شد و انعکاس گسترده و فراگیر فعالیت‌های دبیرخانه شورای زکات با همکاری خوب رسانه‌ها نیز از سایر فعالیت‌هایی بود که نهایت استفاده از این فرصت صورت گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: در سال جاری سعی بر افزایش تعامل اعضای شورای زکات بود که در این خصوص جلسات بسیار خوبی برگزار شد و سازمان تبلیغات و جهاد کشاورزی نیز همکاری‌های مؤثری با دبیرخانه شورای زکات داشتند.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در باب آسیب‌شناسی زکات، مشکلات و راهکارهای ارتقای این مسیر، جلسات مستمری برگزار و توفیقات خوبی حاصل شد. سعی بر این بود که از ظرفیت شورای زکات در تشویق گروه‌های هدف با شناسایی معدیان برتر و فرهنگ‌سازی‌های انجام شده به منظور ترویج هرچه بیشتر این امر استفاده شود.

زارع گفت: با همکاری بهزیستی، نیروی انتظامی و استانداری جلسه‌های بسیاری با محوریت استانداری برگزار، ساماندهی خوبی در جمع‌آوری و توزیع زکات فطره انجام و رضایتی نسبی ایجاد شد و تاکنون بیش از ۳۶ جلسه شورای زکات به همت امامان جمعه به عنوان رؤسای شورای زکات شهرستان‌ها در شهرستان‌ها برگزار شده است.

وی اضافه کرد: درپی تلاش‌های انجام شده، موفقیت‌های خوبی حاصل و نتیجه این تلاش‌ها به خصوص در کمک‌های مومنانه، تبدیل به اعدادی قابل توجه شد که جمع‌آوری و توزیع آنها صورت گرفت. تاکنون ۲۴ مرکز نیکوکاری ویژه امر زکات در استان اصفهان ایجاد و تلاش‌های مؤثری در راستای ترویج زکات انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت مبلغان در حوزه میدانی بین کشاورزان و عشایر رفتیم که این موضوع یکی از اقدامات خوب محسوب می‌شود. بیش از ۱۰ هزار اصله درخت درپی پلاک‌کوبی‌های انجام شده در استان به امر زکات اختصاص داده شده است.

وی افزود: تلاش شد در زکات مستحبی از هیچ ظرفیتی غافل نشویم و همکاران با حضور در صنایع، شرکت‌ها یا کارخانه‌ها از هر ظرفیت ممکن استفاده کردند تا زکات بیشتری جمع‌آوری شود. از این ظرفیت‌ها به صورت روزانه استفاده و کالاهای اهدایی همان روز بین نیازمندان توزیع می‌شود.

زارع تصریح کرد: در امر جهیزیه، درمان، کمک معیشت، تحصیل دانش‌آموزان و تعمیر، بازسازی و ساخت مسکن تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است، معتقد هستیم ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که از آنها استفاده نشده است و امیدواریم با استفاده از شرایط موجود و استفاده از نظر اساتید علمی حوزه و دانشگاه‌ها و برپایی همایش‌ها به ترویج ارتقای جایگاه زکات و انجام اقداماتی کیفی و مؤثرتر، کمک کنیم. اگر ظرفیت زکات به صورت کامل به بالفعل تبدیل شود، مشکلات موجود محرومان رفع خواهد شد.

کد خبر 634928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.