تردد ۶.۵ میلیون خودروی فرسوده در کشور/ واحدهای تولیدی نیازمند ایجاد انبارهای نگهداری گاز

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت و گارد مستحکمی در به‌کارگیری و استفاده از مدیران و نیروهای بومی در این شهرستان وجود دارد که باید شکسته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروین صالحی شب گذشته _چهارشنبه بیست‌وهشتم دی‌ماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هر جایی که می‌خواهیم مدیر بومی قرار دهیم، با مقاومت روبه‌رو می‌شویم؛ در این زمینه باید کارهای فرهنگی انجام شود که این از وظایف رسانه‌ها و خبرنگاران است.

وی ادامه داد: نیروهای بومی شهرستان باید قابلیت‌های خود را نشان دهند تا بتوانیم از آنها در مجموعه شرکت‌ها و بافت اداری شهرستان در مناصب مختلف استفاده کنیم.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: بومی بودن تنها فاکتور در به‌کارگیری نیروها نیست اما در صورتی که افراد بومی شایسته‌ای وجود داشته باشند، در مقایسه با نیروهای غیربومی ارجح هستند.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها باید افراد شایسته و لایق را برای استفاده در مناصب و مشاغل مختلف شناسایی و معرفی کنند.

صالحی گفت: در زمان حاضر رؤسای اداره‌های مخابرات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان مبارکه از نیروهای بومی این شهرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران جوان این شهرستان نیاز به حمایت دارند و باید از ظرفیت و توان این‌گونه افراد بیشتر استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای کمک به پیشرفت و توسعه شهرستان باید از برخوردهای غیرمنصفانه در فضای مجازی با این افراد پرهیز شود.

وی اظهار کرد: مسائل فرهنگی با بخشنامه حل نمی‌شود و باید به کمک افراد دغدغه‌مند شهرستان در این زمینه اقدام کنیم.

صالحی با اشاره به آلودگی هوای شهرستان در روزهای گذشته گفت: به‌دلیل کمبود سوخت در نیروگاه‌ها و کارخانه‌های تولید سیمان، مازوت‌سوزی در نیروگاه چهل‌ستون و سیمان سپاهان در حال انجام است که در این زمینه تذکری به وزیر نفت داده شده است اما این مشکلات با تذکر رفع نمی‌شود و نیاز به برنامه‌ریزی اصولی دارد.

وی با بیان اینکه دو گزینه برای جلوگیری از مصرف مازوت در اینمواقع وجود دارد، افزود: تعطیلی این کارخانه‌ها در فصل زمستان و رساندن سوخت آن‌ها با ایجاد مراکز نگهداری و انبار گاز از جمله این راهکارها است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دو مرکز تجمع و نگهداری گاز در کشور توسط دولت دهم به بهره‌برداری رسید اما دولت دوازدهم در این زمینه پیگیری لازم را انجام نداد.

وی تاکید کرد: قراردادهایی برای ایجاد مراکز نگهداری گاز در دولت سیزدهم امضا و اجرایی شد و توان نگهداری گاز در کشور به حدود چهار میلیارد متر مکعب رسید اما هنوز نیاز به افزایش و توسعه این مراکز وجود دارد و پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

صالحی یادآور شد: قانون هوای پاک سال ۹۶ در مجلس تصویب و ابلاغ شد اما تا امروز تنها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد این قانون در کشور اجرا شده است.

وی با بیان اینکه قانون هوای پاک ۱۷۳ تکلیف را برای ۲۹ دستگاه اجرایی مشخص کرده است، اضافه کرد: مجلس و قوه قضائیه در زمینه ترک فعل مسئولان قبلی و فعلی ورود پیدا کرده‌اند.

به گفته وی، خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه حمل‌ونقل یکی از مهمترین اقدامات در راستای اجرایی کردن قانون هوای پاک است و در حال حاضر ۶.۵ میلیون خودروی فرسوده در کشور وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: اصلاح و استاندارد کردن سوخت و اقدامات صنایع در راستای رفع آلایندگی‌ها از دیگر موارد اجرای قانون هوای پاک است.

کد خبر 634912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.