بازگشت علیرضا رضایی به دروازه استقلال پس از ۲۵۵ روز!

تیم فوتبال استقلال در شرایطی امروز نخستین بازی خود در نیم‌فصل دوم لیگ برتر را مقابل سپاهان به انجام می‌رساند که علیرضا رضایی پس از ماه‌ها به‌جای حسین حسینی محافظ قفس توری آبی‌پوشان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و استقلال تهران از ساعت ۱۶:۳۰ امروز _پنجشنبه، بیست‌ونهم دی‌ماه_ در چارچوب هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور (فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱) در ورزشگاه خالی از تماشاگر نقش‌جهان اصفهان برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

در این دیدار حساس و مهم، استقلال «سیدحسین حسینی»، کاپیتان و دروازه‌بان نخست خود را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و «علیرضا رضایی» باید درون دروازه آبی‌های پایتخت بایستد. «حسین حسینی» در بازی هفته گذشته استقلال مقابل تراکتور در مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی دچار مصدومیت شد و به همان علت غایب بزرگ تقابل آبی‌ها با سپاهان خواهد بود؛ مسئله‌ای که می‌تواند شرایط بسیار جدید و متفاوتی را برای بازی امروز رقم بزند و پس از پایان بازی نیز قطعاً مورد بحث قرار خواهد گرفت. «علیرضا رضایی» فصل گذشته از هفته پنجم به‌عنوان سورپرایز فرهاد مجیدی، دروازه‌بان آبی‌ها شد و عملکرد قابل‌دفاعی از خود به نمایش گذاشت، اما امسال فرصتی برای نشان دادن توانایی‌هایش پیدا نکرد.

غیبت «حسینی» و حضور «علیرضا رضایی»، توفیقی اجباری برای دروازه‌بان خوش‌قدوقامت و آینده‌دار استقلال است که ماه‌ها تمرین کرد و بدون اعتراض به نیمکت‌نشینی‌های متوالی، فوتبال را به‌صورت حرفه‌ای ادامه داد، تا در چنین زمانی بخت به او رو کند و در یکی از فینال‌های فصل جاری لیگ برتر کمک‌حال استقلال و «ساپینتو» باشد. البته قطعاً بازی نکردن «رضایی» در فصل جاری و دور بودن وی از شرایط بازی می‌تواند به ضرر استقلال باشد، اما این یک شمشیر دولبه است که ممکن است با عملکرد فراتر از انتظار وی به برتری استقلال ختم شود و یا اینکه قرار نداشتن وی در شرایط بازی، شکست و نتیجه‌ای بد برای استقلال به همراه داشته باشد.

بازگشت علیرضا رضایی به دروازه استقلال پس از ۲۵۵ روز!

حتی می‌شود پیش‌بینی کرد اگر «رضایی» عملکرد درخشانی از خود در برابر سپاهان به نمایش بگذارد و استقلال دست‌پُر اصفهان را ترک کرد، «ساپینتو» هم متقاعد شود تا در هفته‌های پیش‌رو از «رضایی» در ترکیب تیمش بیشتر استفاده کند. «علیرضا رضایی» فصل گذشته در ۷ بازی (چهار بازی لیگ برتر و سه‌بازی در جام حذفی) برای استقلال به میدان رفت و موفق به ثبت ۵ کلین‌شیت شد که سه باغر آن در لیگ برتر بود. «رضایی» همچنین حدودا ۷۰۰ دقیقه در زمین محافظ چارچوب دروازه استقلال بود و تنها دو بار دروازه‌اش را بازشده دید.

البته با توجه به اینکه در تمام ۱۵ هفته لیگ برتر در فصل‌جاری و تک‌بازی برگزارشده در جام‌حذفی، «ریکاردو ساپینتو» از «حسین حسینی» استفاده می‌کرد، «رضایی» در شرایط عجیب و جالب‌توجهی قرار گرفته، که به یک‌آمار عجیب‌تر ختم می‌شود؛ آخرین باری که «علیرضا رضایی» درون دروازه استقلال ایستاد، به هفته بیست‌وششم فصل گذشته برابر شهرخودرو خراسان برمی‌گردد (۲۵۵ روز قبل!). در طول این مدت، شهرخودرو به لیگ دسته‌اول سقوط کرد، اسم و مالکیت آن تغییر کرد و اکنون که دوباره قرار است «رضایی» درون دروازه آبی‌های پایتخت قرار بگیرد، چنین تیمی وجود خارجی ندارد.

کد خبر 634883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.