ترکیب احتمالی استقلال مقابل سپاهان

در چارچوب هفته نخست نیم‌فصل دوم لیگ برتر، تیم فوتبال استقلال از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه نقش‌جهان مقابل سپاهان صف‌آرایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و استقلال تهران از ساعت ۱۶:۳۰ امروز _پنجشنبه، بیست‌ونهم دی‌ماه_ در چارچوب هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، در ورزشگاه خالی از تماشاگر نقش‌جهان اصفهان در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند تا نخستین بازی نیم‌فصل دوم را به‌سود خود به اتمام برسانند.

در ادامه، ترکیب احتمالی استقلال در برابر سپاهان را در مصافی حساس مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

پس از ۱۵ بازی، خبری از «حسین حسینی» نیست!

در تمام ۱۵ بازی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، «سیدحسین حسینی»، کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران درون دروازه می‌ایستاد و حافظ تور آبی‌های پایتخت‌نشین بود؛ اما پس از یک نیم‌فصل، اکنون به‌دلیل مصدومیت، کاپیتان حسینی قادر به همراهی استقلال در بازی سرنوشت‌ساز مقابل سپاهان، آن هم در خانه طلایی‌پوشان نیست و سرانجام آن روی سکه هم به‌سود «علیرضا رضایی» آمد تا این دروازه‌بان جوان برای نخستین‌بار در فصل جاری و البته در یک دیدار حیثیتی، به‌عنوان دروازه‌بان اصلی، سنگربان استقلال شود. حضور «علیرضا رضایی» درون قفس توری آبی‌ها یک شمشیر دولبه است که ممکن است با عملکرد فراتر از انتظار وی به برتری استقلال ختم شود و یا این‌که قرار نداشتن وی در شرایط‌ بازی، شکست و نتیجه‌ای بد برای استقلال به همراه داشته باشد.

از میان سپاهانی‌های سابق فقط «سیاوش» این‌جاست

در هفته‌های اخیر تیم فوتبال استقلال با مقوله عجیب سندروم مصدومیت‌های پی‌درپی مواجه شده و این ویروس در میان مدافعان بیشتر از سایر پُست‌ها رخنه کرده است؛ آخرین بازی «محمدحسین مرادمند» برای استقلال به هفته چهاردهم برابر مس رفسنجان برمی‌گردد و «عارف غلامی» هم در هفته یازدهم لیگ برتر و همچنین سوپرکاپ ایران در ترکیب آبی‌ها قرار گرفت و از آن زمان تا امروز، هر دو مدافع با مصدومیت دست‌به‌گریبان هستند. اما همانند سه هفته قبلی (لیگ‌برتر و جام‌حذفی) در مصاف حساس استقلال برابر سپاهان دوباره زوج «سیاوش یزدانی» و «رافائل سیلوا» در قلب خط دفاعی بازی خواهند کرد و بدین‌ترتیب، شاهد حضور یکی از سه مدافع اسبق سپاهان در ترکیب استقلال مقابل طلایی‌پوشان اصفهانی خواهیم بود.

همچنین از آن‌جا که حضور «کوین یامگا» در خط‌حمله به کام «ساپینتو» خوش آمده، «جعفر سلمانی» در سمت چپ و «صالح حردانی» در سمت راست برای آبی‌پوشان به‌میدان می‌روند تا با استفاده از سرعتی که دارند، وینگرهای سپاهانی‌ها را از کار بیندازند و در مواقع حمله نیز از میان مدافعان بلندقامت حریف به داخل محوطه جریمه بزنند؛ البته اگر استقلال گل نزند و کار گره بخورد، پیش‌بینی این‌که «ساپینتو» «یامگا» را به دفاع راست ببرد و یک مهاجم اضافه کند، دور از ذهن نیست؛ همان‌طور که در بازی‌های گذشته بارها این کار را تکرار کرده است.

«چشمی» از سفر به اصفهان جا ماند

«ریکاردو ساپینتو» در میانه زمین برخلاف خط دفاعی دستش خالی نیست و اگر یکی از مهره‌های کلیدی‌اش نباشند، مهره‌ای دیگر را بازی می‌دهد. برای دیدار امروز «روزبه چشمی» به‌علت چهاراخطاره بودن و محرومیت در اختیار استقلال نیست و در کنار «مهدی مهدی‌پور»، «زبیر نیک‌نفس» و «سعید مهری» وظایف خود را بر اساس خواسته‌های سرمربی پرتغالی در میانه زمین به اجرا درخواهند آورد. البته حتی اگر «روزبه چشمی» هم محروم نبود، سیستم چرخشی «ریکاردو ساپینتو» در خط میانی می‌توانست قرعه را به نام یکی از این چند نفر دربیاورد. در ضمن «آرش رضاوند» نیز هست و در بازی قبلی نیز «محمدحسین زواره‌ای» برای اولین بار توسط «ساپینتو» رونمایی شد. فقط «عزیزبک آمانوف» است که جایی در افق دیدگاه و برنامه‌های «ساپینتو» ندارد و این هفته نیز به‌مانند تمام هفته‌های قبلی بدون هیچ‌گونه مصدومیت و محرومیتی از لیست بازی خط خورد.

بازگشت «محبی» به خاطرات گذشته!

به مهم‌ترین بخش زمین می‌رسیم که هم نقطه قوت و هم نقطه ضعف آبی‌های پایتخت به‌شمار می‌آید؛ استقلال مهاجمان هدف و تمام‌کننده بسیاری دارد که به‌جز «ارسلان مطهری» هیچ‌کدام در حد و اندازه‌های یک‌مهاجم ظاهر نشده‌اند. با این وجود حضور همزمان «کوین یامگا» کمک بسزایی به گلزنی‌های مکرر استقلال کرده و از همه مهم‌تر حضور «محمد محبی» و «مهدی قایدی» در بال‌های کناری هر حریفی را از پای درمی‌آورد. «محبی» که از سپاهان ستاره شد و درخشید، قرار است به‌عنوان مهره کلیدی استقلال در نقش‌جهان بازی کند و به‌دنبال اثبات توانمندی‌های خود به تیم سابق و کنونی‌اش خواهد بود. بی‌شک انتخاب میان «قایدی» و «یامگا» برای «ساپینتو» دشوار است، اما به نظر می‌رسد استقلال بازی مقابل سپاهان را در خط حمله با مثلث «محبی»، «یامگا» و «مطهری»  آغاز کند.

ترکیب احتمالی استقلال برابر سپاهان

علیرضا رضایی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، جعفر سلمانی، صالح حردانی، زیبر نیک‌نفس، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور، محمد محبی، کوین یامگا و ارسلان مطهری.

کد خبر 634872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.