هدایت جوانان به سمت کارآفرینی جهاد اقتصادی است

استاندار کرمانشاه گفت: اوایل پیروزی انقلاب و حمله دشمن به خاک ایران اسلامی، حضور رزمندگان در جبهه‌ها جهاد بود، اما بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، جهاد امروز جهاد خودکفایی، اقتصادی و جهاد تبیین است و وظیفه داریم جوانان خود را به سمت کارآفرینی به‌منظور کمک به رونق اقتصادی سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدطیب صحرایی در نخستین یادواره ۲۰۱ شهید سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان اظهار کرد: وظیفه داریم یاد و خاطره شهدا را گرامی داریم. چراکه برای شناخت درست در مسیر کمال‌طلبی به این بزرگواران نیاز داریم.

وی افزود: در قرآن کریم آیات زیادی درباره منزلت و جایگاه شهدا وجود دارد و این همان مسیر تعالی و کمال انسان‌ها بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهدا هیچ نیازی به ما ندارند، این ما هستیم که برای کمال‌طلبی و تعالی به آن‌ها به‌عنوان الگو نیاز داریم. بر اساس آموزه‌های قرآنی، شهادت یک مسئله اتفاقی و تصادفی نیست و فرد شهید قبل از شهادت خود به نحوی زندگی می‌کند تا شهید شود. می‌توانیم در این زمینه به افراد ارزشمندی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید تهرانی مقدم اشاره کنیم.

صحرایی تصریح کرد: ما باید به این جلسات و یادواره‌ها به‌عنوان برنامه‌های ارزشمند و بسیار تاثیرگذار نگاه کنیم تا یک گام به شهید شدن نزدیک شویم. عرصه جهاد را ولی امر برای مسلمانان بیان می‌کند و امروز یکی از این عرصه‌ها جهاد تبیین است.

وی با اشاره به ظلم و ستم رژیم‌های شاهنشاهی بر ملت ایران که سبب سلطه بیگانگان بر کشور شد، گفت: بر اساس مستندات موجود ۴۰ هزار مستشار نظامی آمریکایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور حضور داشتند که حقوق آن‌ها از جمع حقوق تمام ارتش ایران بیشتر بود.

استاندار کرمانشاه افزود: در اوایل پیروزی انقلاب و حمله دشمن به خاک ایران اسلامی، حضور رزمندگان در جبهه‌ها جهاد بود، اما بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، جهاد امروز، جهاد خودکفایی، اقتصادی و جهاد تبیین است و وظیفه داریم که جوانان خود را به سمت کارآفرینی به‌منظور کمک به رونق اقتصادی سوق دهیم.

کد خبر 634866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.