۸۰ درصد تاکسی‌های شهر اصفهان فرسوده است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: از مجموع ۹ هزار تاکسی زرد رنگ شهر اصفهان، ۷۲۰۰ تاکسی معادل حدود ۸۰ درصد این ناوگان فرسوده است.

محمد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی حوزه وسیعی است که ۲۰ هزار راننده را تحت پوشش خود دارد که این رانندگان روی ۱۸ هزار تاکسی فعالیت می‌کنند و دو هزار نفر از آن‌ها به عنوان راننده کمکی فعالیت دارند.

وی افزود: از مجموع ۱۸ هزار تاکسی شهر اصفهان ۹ هزار تاکسی از نوع زرد رنگ و ۹ هزار خودروی دیگر در حوزه سرویس مدارس و آژانس‌های تاکسی مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: ۹ هزار تاکسی زردرنگ این کلان‌شهر، گردشی، خطی یا تاکسی‌های ویژه مربوط به ترمینال، راه‌آهن و فرودگاه است.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسی شهر اصفهان گفت: از مجموع ۹ هزار تاکسی زرد رنگ شهر اصفهان، ۷۲۰۰ تاکسی این ناوگان معادل حدود ۸۰ درصد، فرسوده است.

پرورش ادامه داد: از پایان اسفندماه سال گذشته سایت نوسازی تاکسی‌ها بسته شد و این امکان وجود نداشت که رانندگان در سایت مربوطه ثبت‌نام کنند که با پیگیری‌های انجام شده از طریق اتحادیه تاکسیرانی و وزارت کشور، بیست‌وششم آذرماه امسال به مناسبت روز حمل‌ونقل سایت نوسازی بازگشایی شد و رانندگان تاکسی دارای خودروی فرسوده که مدل خودروی آن‌ها از سال ۱۳۹۰ به پایین است، می‌توانند جهت تعویض خودروی فرسوده خود به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات فردی و خودروی فرسوده رانندگان در سامانه نوسازی به نشانی nosazi.org پس از دریافت تاییدیه، توسط سازمان ثبت می‌شود، گفت: با توجه به اینکه تمام مدارک رانندگان در اختیار این سازمان قرار دارد، همراه داشتن هیچ‌گونه مدرکی لازم نیست و پس از تأیید اتحادیه سازمان تاکسیرانی کشور، نمایندگی مربوطه مشخص می‌شود. در حال حاضر خودروی سمند سورن پلاس برای جایگزینی خودروهای فرسوده با قیمت دو میلیارد و ۷۳۱ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۶۰۷ ریال (۲.۷۳۱.۷۶۵.۶۰۷) معین شده است و در اختیار تاکسیرانان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: پس از تأیید سازمان تاکسیرانی و ثبت‌نام در سامانه، نمایندگی مربوطه با راننده تماس می‌گیرد و با واریز مبلغ مورد نظر توسط رانندگان متقاضی پس از چند ماه سند صادر و خودرو به نمایندگی ارسال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان پس از انتقال خودروی فرسوده خود به مراکز اسقاط منتخب، می‌توانندخودروی جدید را تحویل بگیرند.

کد خبر 634861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.