عامل مزاحمت در فضای مجازی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: عامل مزاحمت سایبری برای زن جوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام دستگیر شد.

سرهنگ مهدی جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی زنی جوان مبنی بر هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت برای وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی پرونده اعلام کرد، فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام از هویت وی سوءاستفاده کرده و با به دست آوردن عکس‌های خصوصی و بارگذاری آن در شبکه‌های اجتماعی سبب هتک حیثیت برای وی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم که زنی ۲۷ ساله و از بستگان شاکیه بود را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

وی افزود: متهمه در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه نسبت به شاکی بود، اما بعد از رویارویی با ادله مجرمانه به جرم خود اعتراف و انگیزه اخود از انجام این اقدام مجرمانه را دشمنی با شاکیه عنوان کرد.

جوکار با اشاره به معرفی متهمه به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: هتک حیثیت و اشاعه اکاذیب جرم است و علاوه بر این هیچ عمل مجرمانه‌ای در فضای مجازی بدون مجازات و پیگرد قانونی نیست، لذا آن دسته از افرادی که مرتکب چنین اعمالی می‌شوند، باید خود را آماده پاسخ‌گویی و تحمل مجازات قانونی بدانند.

کد خبر 634790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.